Gå til innhold

ang komfirmasjon, barnedåp og evt bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

til nærmeste slekt som bor langt borte(tenker da på 8 timers kjøring eller mer).

Har de kommet til dere når dere har hatt disse dagene?

Har dere dratt til de på slike dager?

Når jenta ble døpt var det kun 1 onkel(mannens bror) som kom langveisfra. (Har enda 3 sett tanter/onkler + besteforeldre som ikke kom)

Vi har vært i 2 barnedåper, de eneste som har vært mens vi har vært sammen, og 3 bryllup (ikke nær slekt) alt lengre bort enn 8 timers reise.

Når mitt søskenebarn skulle komfirmeres var det en selvfølge at jeg og eldste skulle dra dit når vi hadde mulighet, men vi var da de eneste fra vår del av familien.

Jeg må vel egentlig si at jeg har vært i alt jeg har blitt innvitert i av slike begivenheter.

Og for de som vil påstå det, jeg/vi har ikke veldig god råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, vi drar alltid så lenge det er nær slekt. Men jeg gidder ikke bruke masse penger og tid på å reise i et bryllup til noen jeg knaptnok kjenner. Ikke at jeg har blitt bedt i et sånt, heller.

Skrevet

Ja. Vi har fått besøk av alle som har blitt invitert til disse dagene, til tross for at en del av dem har måttet kjøre 9 timer pluss minus en vei. Vi kommer også til dem når de inviterer oss.

Skrevet

Var igrunnen ikke bare snakk om 9 timers kjøring, men også over 8 timers reise, tenker da med bil/buss, fly og bil/buss igjen.

HI

Skrevet

Nei, verken forventer av mine søsken, eller de av meg, at vi reiser halve landet for dåp. Konfimasjon blir kanksje annerledes, så gamle har tantungene ikke blitt enda. Bryllupblant søsken, ja da drar vi. Hvis det er fjernere famiies dåp, konfirmasjon, bryllup etc, føler jeg meg ikke forplikten til å dra dit. Sender gave.

Skrevet

Vi reiser ofte denne strekningen, og familiene våres tar turen til oss når de har mulighet.

Men siden de fleste bor så vi må reise tar vi slike selskap på stedet 8 timer unna. Litt tungvindt, men det dreier seg om å gjøre det som er lettest for mangfoldet så flest mulig kan delta.

Hadde vi allikevel hatt selskapet hjemme hadde fremdeles mange kommet, men like mange.

Skrevet

Mine foreldre forventer at vi kommer på besøk, jul, påske og sommerferien. (12timers kjøring) eller 3-4 timers flytur med bytte.

Nå skal vi snart ha dåp, og min mor kommer ikke for det blir forlangt......

Skrevet

Vi drar når vi har muligheten, folk kommer til oss når de har muligheten også.

I fjor måtte videle oss siden vihadde to konfirmasjoner på samme helg. En 5 timer unna en annen 7 timer unna.

Skrevet

Vet ærlig talt ikke om jeg hadde dratt så langt. Til søsteren min hadde jeg gjort det om hun bodde langt unna. Eller hvis det er noen i nær familie jeg hadde veeldig god kontakt med. Men da skulle det passet sånn at vi tok det som en langhelg på det akutuelle stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...