Gå til innhold

Noen som skal til tidlig ul i uke 7?


sjarm

Anbefalte innlegg

Er 4+6 uker på vei å i himmelen :-) er kvalmen, sulten, trett å veldig følsom å sint. tar alt som gode tegn :-)

 

Lurer på hva som skjer på tidlig kontroll i uke 7??

Er det vanlig ul eller innvendig ul?

Er det garantert å se hjertelyd?

Hvor stort er embyoet i uke 7??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg aner ikke hva som skjer når det er så tidlig i sv.skapet. Men jeg var på tidlig ul da jeg var 10+4 og da tok vi den utvendig. Så en liten hvit klump bare men superkoselig å se lille klumpen for første gang:D

Så bare gled deg:)

Kan jeg spørre hvorfor du skal på det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei,

 

jeg er 5+4 uker på vei i dag :) jeg skal til tidlig ultralyd i uke 7 dersom jeg har hatt 2 MA'r på rad i uke 10. Det blir innvendig ul, tror at de finner ikke hjertelyd på vanlig ul så tidlig.

 

Hjertet skal begynne å banke i uke 5 (eller omtrent 21 dag etter befruktning) som jeg har forstått det. Derfor burde man se hjertelyden etter det.

 

For størrelse og flere info anbefaler jeg den http://www.ehd.org/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på innvendig UL i morgen :) da er jeg litt over 6 uker.

Jordmora der sa at man ikke kunne høre eller finne hjertelyd før man var rundet 6 uker. Og det er kun ved innvendig ul man finner dette. Man ser vel ikke noe med utvendig ul før 8-9 uker tror jeg :)

Jeg var også på innvendig ul når jeg bare var 3 uker på vei. Da var det bare en svart liten prikk der med en sånn ballong rundt :) .. Håper virkelig vi finner og hører hjertelyd i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. grunnen til at jeg skal på tidlig ul er fordi jeg er gravid med assistert befruktning. så da er jeg så heldig å få tidlig ul. gleder meg kjempe masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :) jeg skal på ul på kommende fredag. er da 7 pluss 0. Grunnen min er at jeg har opplevd at fosteret ikke vokser etter uke 5. Og det 2 ganger.

var på ul sist uke, var da 5 pluss 4, og det var innvendig ul, og det blir det på fredag også.

Kunne ikke se så mye sist uke, men stas likevel :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos førstegangskontroll hos legen idag. 5uker på vei. eneste han gjor var å måle senkningen min(tar stoffskiftemedisiner) trodde det var masse de skulle sjekke i blodet jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det reiner jeg med di gjør litt senere, når du skal på din første " svangerskaps" kontroll. da får vi også helskortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det reiner jeg med di gjør litt senere, når du skal på din første " svangerskaps" kontroll. da får vi også helskortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får henvisning til tidlig ul av min lege, da jeg har hatt to ma tidligere. Fosteret sluttet å vokse i uke 8 hos meg. Så egenetlig hadde det vært perfekt med en ul i uke 9 :) Her i norge tror jeg vel de stort sett tar innvendig ultralyd hvertfall de første 12 ukene. Var på ul i uke 11 nå sist da det gikk bra, og det var hvertfall innvendig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...