Gå til innhold

Til dere som hadde " mensen"/blødninger tidlig i svangerskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jente som prøver hardt her. Trodde man skulle miste "mensen" når man ble gravid. Men så kommer mamma og forteller at hun hadde blødninger hele svangerskapet med brødrene mine og første mnd med meg. Lurer på om jeg kanskje kan ha det samme, så derfor spør jeg dere som har det litt friskerer i minne enn min kjære mor.

Hvordan er "mensen" tidlig i svangerskapet vs. "vanlig" mensen? For jeg er i prøving nå, og det blir fryktelig dyrt om jeg skal ta tester hele tiden.

Denne mnd gikk jeg 5 dager over tiden, har for første gang på leeeenge ingen mensen symptomer, men jeg fikk etter 5 dager blødninger og jeg blør mer enn vanlig.

Noen erfaringer? Plis del. Jeg tror jo ikke jeg er det nå, men innerst inne er jeg usikker fordi jeg har sett at mange har blødninger tidlig og senere. Så jeg kommer til å teste denne gangen.

Sorry at det ble litt langt, men jeg er veldig nysgjerrig!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min hadde "vanlig mens" helt til 5 mnd før hun fant ut at hun var gravid. Men tror ikke dette er vanlig, og de aller fleste merker jo at de er gravide når mensen uteblir. Men som sagt så skjer det med noen. Det som er normalt er å spotte/småblødninger tidlig i svangerskapet. Det at du fikk blødning eller mensen 5 dager senere enn normalt kan være at den enten er forsinket eller en tidlig spontanabort. Du nevnte jo at denne blødningen var krafrigere enn vanlig. Men for å være på den helt sikre siden så tar du en test=)

Skrevet

Jeg har mistet før, men da fikk jeg veldige mensensmerter, MEN denne gravid verden er visst veldig mye mer komplisert enn jeg kunne forestille meg. Jeg tar en test, og prøver igjen denne mnd :)

Noen som har opplevd dette selv som kan si noe om hvordan blødningene er?

:) Takk for svar babygutt:D ! :)

Skrevet

Dette lurte jeg også litt på, for jeg mistenker at jeg er lenger på vei enn det jeg er, men ut ifra når jeg hadde sist mens kan det ikke stemme. Har allerede kjent livmoren langt opp i magen og det er jo ikke normalt når man bare er 6 uker på vei. Det andre alternativer er tvillinger da,... håper egentlig ikke det da :P

Så forteller svigermor meg at hun hadde mensen hele svangerskapet med begge sine barn, så det er jo ikke usannsynlig, selv om det er ikke er helt vanlig.

Skrevet

Nei, min mor hadde det med alle 3. Så jeg er veldig nysgjerrig. Gratulerer med graviditet i det hele tatt ! :) Jeg gleder meg til å joine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...