Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer der, måler de ca vekta på den lille osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei jeg har ikke vært det, men tenkte jeg skulle spørre hva grunnen til at du skal det er? :)

ja da måler de sikkert og ser hvor stort barnet er!

Skrevet

Blei spurt om det når jeg var på vanlig UL i uke 20 bare, de er vel hovedgrunnen er vel se barnet, morkaka osv trudde jeg.

Men jeg har hatt 6 Ul til nå, (har mista 3 ganger tilsammen så får ekstra oppfølging pga det ) men trudde UL i uke 32 var vanlig nå jeg.?

Skrevet

Man får jo som regel bare en i uke 17-19 ...

Men siden du har mistet før så skjønner jeg! Veldig bra du får god oppfølging da ;)

Skrevet

Jeg var på ul i uke 30 fordi jeg kjente lite liv. Da jeg kom på sykehuset sprellet han selfølgelig masse... De sjekket vekten som var 1780 g. :)

Skrevet

De sa på sykehuset at det var vanlig for de som ville ha det, du kunne velga sa de.

Ja de har passet godt på meg å lillegutt :)

Skrevet

Jeg fikk UL i uke 32 fordi morkaka var forliggende i uke 18. I uke 32 tok de ordinær UL med måling av størrelse og sjekket plassering av placenta, ikke vekt. Den var fortsatt forliggende og fikk derfor vaginal UL i tillegg for å sjekke hvor mye den var forliggende. Hos meg var den total (placenta preavia totalis) så det blir KS på meg. Blir en kontroll til i uke 36 der jeg regner med de beregner vekt, og får så dato for KS i uke 38. Ikke helt fornøyd med det, men har ikke så mye valg....

Skrevet

Jeg var til UL i uke 32 fordi en flik av morkaka lå litt langt ned på ordinær UL i uke 19 og at jeg hadde hatt litt blødning i uke 17.

Noen steder i landet får gravide automatisk tilbud om en UL i uke 32 i tillegg til den "vanlige". Her gjør man det ikke.

Det virker også som det er litt forskjell på hva de undersøker på UL i uke 32. Hvis man får den PGA morkakeplassering sjekker de kanskje det i hovedsak. På meg var det meningen å beregne vekt på babyen, men pga hvordan han lå klarte ikke jordmora og ta magemålet og fikk dermed ikke beregna vekta.

Jordmora hadde god tid og sjekka at navelstrengen så bra ut, hun så på hjertet, vi fikk bekrefta kjønnet +++

Skrevet

I Skien, der jeg skal føde, er det automatisk UL i uke 32. Det har vist seg at det minsker komplikasjoner og dødfødsler, derfor blir det gjort ved flere og flere fødesteder i Norge.

Skrevet

Hadde også ul nå i uke 32 pga morkakeplassering. Det hadde rettet seg opp og vi fikk bekreftet kjønn og beregnet vekt (1800 g) og at alt så bra ut. BRA!

Skrevet

Var i UL i uke 32 og fikk målt vekt og placentapunksjon. alt sto bra til da. babyen veide ca 1600 g da men var veldig livlig, noe hun forsatt er i uke 38. veier ca 3000g nå:)

Skrevet

Takker, det er der jeg skal føde også :)

Skrevet

Hei. Jeg skal også føde i Skien, og har verdens herligste katt som heter Muskatt :) He he..

Men til saken. Jeg var på ultralyd for noen dager siden. ikke fordi noe var galt, men fordi alle her får tilbud om det, og man sier vel ikke nei til det? :) Hun målte hode og magemål og beregnet vekt. (1900 g, uke 32) Så så hun på morkakeplassering. Hun kikket også etter om det var bra med fostervann. Hun så på ryggraden, og målte lårbenet. hun kikket også på hjerte og indre organer. (Vi så at hun svelget fostervann.) Jordmor sa at denne ultralyden tilbys for å forsikre seg om at barnet vokser som det skal og at det har det bra der inne i magen.

Skrevet

Ok takker, det var det jeg håpet på, er litt redd for lille gutt, magen min er så liten at jeg er redd han ikke vokser nk, kjenner han ofte, sparker og turner så veit det er liv inni der.

Blir spennende skal til porsgrunn til onsdagen, gleder meg til å se han igjen selv om jeg er litt redd også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...