Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på journalskriving på sykehuset denne uka og bør da si noe om hva jeg ønsker ifht fødsel. Kan jo ikke akkurat planlegge fødselen, men kan jo si noe om hva jeg tenker. Problemet er at som førstegangs aner jeg ikke hva jeg går til og hva jeg bør ønske. Det eneste jeg har tenkt på er at de ikke trenger å starte med epidural, men at hvis det blir veldig vondt og lenge er det på ingen måte utelukket. Har vel ikke tidenes høyeste smerteterskel heller. Og varer fødselen lenge er jeg vel en av dem som finner på å si at "nå gidder jeg ikke mer, la oss dra hjem igjen" :)

Har forholdsvis lett for å besvime, men snakket med jordmor om det og må si noe om det. De færreste besvimer likevel under fødsel og jordmor sa at skjedde det kom de til å gi meg noe smertestillende, i og med at det er smertene som er utslaget til at jeg besvimer.

Noen andre som har gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært på samtale på sykehuset ang min fødsel. er annengangs og var ikke fornøyd sist.. jeg fikk lite info om hva som egentlig skjedde spes når dattera vår ikke fikk puste og bare ble dratt fra oss uten og si hva som skjedde.. (heldigvis gikk det bra)

jeg ba om at de gjerne kan minne meg om smertestillende. jeg var i min egen lille boble da jeg skulle føde og hadde glemt alt som het smertestillende..

jeg tok bare de få tingene de spurte om (lystgass og de 4 stikkene i ryggen)

jeg ønsket meg oxo et familierom første døgnet.. sist besvimte jeg etter fødsel og vil føle meg mer trygg om samboeren min får være sammen med meg første døgnet denne gangen og. jeg kom meg ikke opp av sengen sist før jeg tok gulvet og er redd det skal skje igjen.

jeg sa og at epidural skal være siste utvei for min del..

jeg ønsket meg samme barnepleier som sist om hun er på vakt da jeg er der

så ba jeg om at de gir meg knuste isbiter underveis, jeg syns det var veldig deilig å ha i munnen så jeg ble kjølt ned litt.. =)

vi ble enige om at jordmor som skal hjelpe meg må være mer åpen og fortelle hva som skjer underveis så jeg blir tryggere enn sist.

jeg vil heller ikke ha så mye mas om stillinger heller.. sist prøvde vi vel alle fødestillinger jordmor kom på.

det tok kanskje 5 min mellom hver gang hun ville bytte stilling noe som var utrolig slitsomt.

det var min.. hehe.. hørtes voldsomt ut men.. jaja =p

lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...