Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har lest at mor kan velge å bli satt i gang ei uke på overtid, men kjenner ei som måtte vente 14 dager. Noen som vet hva som stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:O)

Sniker litt her inne selv om jeg fikk snuppen min på mars;)

Jeg ble satt igang på st. olavs 10 dager over termin. Du får inn på overtidskontroll 7 dager over, med ultralyd og ctg og sparketest. så blir det vel vurdert litt ut ifra formen til mor og barn etter som jeg forsto.

Men har har du faktisk litt påvirkningskraft selv også. Om du står på for å bli satt igang tror jeg du blir det så sant de har kapasitet til det. Men tror neppe du trenger ha med bagen på overtidskontrollen.

Om det er tegn til komplikasjoner anbefaler de vel igangsetting. Jeg hadde veldig høyt blodtrykk og litt tegn til proteiner i urinen.

masse lykke til med fødsel:O) håper det blir av seg selv og at du slipper bli igangsatt da!! jeg har vært med på begge deler og anbefaler helst en naturlig gang i fødsel.

Skrevet

På et annet forum skrives det at de igangsetter 11 dager etter termin på St. Olavs nå om dagen. Og at de bruker 40 uker + 3 dager som termindato. I såfall setter de i gang etter 42 uker. Og Gunn ble satt igang etter 41 uker + 6 dager.

Men jeg syns dette er litt forvirrende, for jeg mener å ha hørt at de setter i gang bare 7 dager over termin der. Kan de ha gjort endringer der nylig?

Skrevet

Ifølge denne NRK-artikkelen tilbys de gravide å bli igangsatt sju dager over termin:

"I Trondheim får kvinnene velge

På St. Olavs hospital i Trondheim har de valgt å gå bort fra retningslinjene. Der kommer alle gravide til kontroll én uke etter termin, og får selv velge om de vil settes igang der og da.

- Vi har spurt kvinnene hva de mener, og de er helt klare. 3 av 4 vil igangsettes, og det har vi tatt konsekvensen av, sier Kjell Salvesen."

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6545065

Forvirrende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...