nurket4a Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Har 23 dager igjen til termin. Har hele tiden sagt at jeg ikke gruer til fødselen. Har en gutt fra før og hadde egentlig en fin fødsel da, hvor det tok 8.5 time fra vannet gikk, riene kom og gutten var ute. Men nå er jeg plutselig helt ferdig. Klarer nesten ikke tenke på annet enn at snart er det på tide... Blir skjelven i hele kroppen, hjertet banker og kvalmen siger på... Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for å roe meg ned. Klarer liksom ikke helt å tenke tanken om at det kommer noe godt ut av det.... Er nesten så sterkt at jeg skulle ønske at jeg aldri hadde blitt gravid... Hadde ingen forvarsler sist jeg fødte, men nå har jeg mye modningssmerter og smårier om dagene, og det hjelper ikke på tankene mine... Flere som har det slik?
Jentu <3 har født <3 Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Hei.. Kjenner meg igjen der.. Dette er min 3. fødsel. Hadde en komplisert 1. fødsel, som mest sannsynlig var veldig fortrengt frem til 2. fødsel ganske nøyaktig 2 år etter.. En drøy mnd før termin sist begynte jeg å stresse med tanken på fødsel, og var redd for alt som kunne gå galt... Jeg avtalte da med jordmor at hun skulle bestille papirene fra forrige fødsel fra fødestedet, for aqt vi skulle gå igjennom fødselen, og snakke om det... Jeg rakk aldri denne timen hos jordmor, for jenta kom 3 uker før termin.... Jeg hadde da en "drømmefødsel", og regna med jeg var kurert for vanskelige tanker til denne 3. gangen.. Nå er det 4 år siden sist.. Jeg har vert innstilt på at dette skal jeg takle fint, og håper på en tilsvarende fin fødsel som med nr. 2.. Men nå har jeg begynt å tenke på alt som er annerledes enn sist, og utsagn som 3. mann er en luring... Jeg har nå 18. dager til termin, og har fått de to andre 2 og 3 uker før... Nok en ting som er helt annerledes hvis jeg går til termin eller over.... Prøver så godt jeg kan å tenke positive tanker for tiden, og ta fødselen litt som den kommer... Men kjenner at det begynner å bli virkelig at jeg snart skal i fødsel igjen.. Og i går kveld kjente jeg at jeg nesten angra på at jeg hadde begitt meg ut på dette igjen.... Håper du finner roen igjen, og vil råde deg til å snakke med jormor om tankene dine om du rekker det før... Hjelper gjerne å sette litt ord på tankene sine, og linke det til evt. forrige fødsel om det er ting du ikke har bearbeidet etter den.... Jeg går bare til lege dette svangerskapet (har ikke tilbud om jordmor her), og føler jeg går glipp av gode samtaler om tanker omkring svangerskapet og fødsel... Blir mest vekt, magemål og blodtrykk...... Masse lykke til i vert fall.. Satse på vi snart har fått det hele overstått begge to....
Jentu <3 har født <3 Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Rettelse; jeg har 12 dager til termin... He, he... Fortrenger tydeligvis at det nærmer seg med stormskritt... ;-)
Totette88 Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har det slik som du! Så og si akkuratt det samme. Har også en gutt fra før som jeg fikk for 12 mnd siden. Her tok det 6 t fra murringer til han var ute. Fin fødsel,var klar for nr 2 rett etterpå. Men nå når jeg har 26 dager igjen,har panikken tatt meg og!! Hadde ingenting med nr1 jeg heller,ingen forvarsel, men nå har jeg masse kynnere hele dagene. Det er som du sier,det hjelper ikke akkuratt på tenkinga..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå