Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jenta mi er 1,5 år nå og jeg husker fra sist sommer at bunkene m sommerklær som jeg hadde hamstret egentlig ble veldig lite brukt...Enten var det såpass varmt at hun gikk bare i bleia eller en liten kjole, eller så var det langermet body og vanlige bukser som gjaldt fordi det var såpass kjølig. Men med tanke på at hun er eldre nå, og ikke kan gå i bare bleia lenger, så blir vel behovet litt større kan jeg tenke meg, men hvor mye bør jeg kjøpe inn sånn ca? Hva er deres erfaring?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 jeg har kjøpt inn 2 shortser til jenta mi, 3-4 til gutten min, og så kjøper jeg flere ved behov. I tillegg har jenta mi fått ca 5 kjoler, de bruker hun allerede nå med strømpebukse og body under. T-skjorter har jeg kjøpt en del av, siden de brukes under genser også.
mamma >to gull Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Har vel kjøpt en 5-6 shortser og 10-11 t skjorter/pikeskjorter.Par badeshortser. Blir vel litt mer. Vi skal 2 uker til syden og vil jo kle de opp litt fint til kvelden, på dagen går han største bare i badebuksa, minsten ligger nok i bare bleie el UV-drakt. Men jeg skal ta frem fjorårets shortser og se om noen passer, er jo ikke så farlig på lengden på shortser og han har ikke lagt på seg noe særlig i bredden.. Greit å ha litt å velge i så jeg slipper vaske så mye:)
lille sprelle Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 vi har en haug med arveklær, så jeg er vel ikke den rette til å svare. Det eneste jeg har kjøpt i tillegg er en vindjakke for det manglet i samlingen. Hvor mye vi kommer til å bruke aner jeg ikke. Da hun var 1,5 år (dvs. i fjor sommer) brukte vi ofte ullbody (tynn) og strømpebukse på henne. Var det varmt, skrelte vi av det. Hun ble egentlig ikke så mye møkkete, så vi skiftet klær kanskje hver 2-3 dag eller noe sånt. Noe vi brukte mye i fjor var tynne lange bomulsbukser (a la t.-skjorter i stoffet). Det dekket såpass at solkrem ikke var nødvendig og hun ble ikke skrubbet opp når hun falt. Det er greit å ha en sandkassebukse i litt mørk farge (en som møkka preller av på) som det bare er å riste på kvelden også heller vaske etter noen gangers bruk. Sand er jo ikke skitt på den måten.... Mye mulig jeg er for lite fin på det, men jeg ser ikke noen grunn til å vaske klær hele tiden.
wirre;o) Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Vi har prøvd fjorårets shortser og t-shirts. Hun sluttet med bleie på sensommeren i fjor og da passet shortsene fortsatt ;-) Så da har hun fire shorts, og fire kjoler, maaaange t-shirts og to skjørt. Ja, iallefall, som er sånn tyyyypisk sommertøy.
Kaffemocca Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Vi har en god del. Dette rett og slett fordi min erfaring er at er det sommerklær vær er vi bare ute og det betyr møkkete unger. Og når vi er på ferie over mange dager er deilig å slippe og vaske klær hver dag. Jeg har regnet ut fra at de skal ha klær til en ukes ferie:-)
Vilja<3 Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jeg pleier å bestille klær til hver årstid fra hm, hvertfall mesteparten av klærne. Til jenta som er 10 kjøper jeg et par sommerkjoler, 2-3 shortser, bikini, en del tightser, tunika og fine topper. Til gutten på 4 bestiller jeg 3-4 shortser, en go del t-shorter og singleter ( blir brukt mye og bli fortere skittent enn shortsene. Et par badebukser, noen tynne gensere og collegejakke til litt kaldere dager.
petite fleur Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Kjøper veldig lite sommerklær, bor tross alt i Tromsø.
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Ja, jeg kjøper ganske mye sommerklær til snuppa. Jeg liker å handle til henne og pynte henne. Hun er veldig mye ute og klærne brukes hardt, skitnes fort til så det trengs en del. Jeg er flink til å hamstre inn når jeg finner ting på salg og kjøper nesten aldri klær til full pris. Vi reiser dessuten mye utenlands i feriene og da blir somrene litt lengre slik at vi får brukt sommertøyet ganske mye. Jeg synes det er godt å ha nok klær til at vi ikke må drive og vaske klær når vi er på utenlandsferie. Siden jeg har jente kan vi dessuten bruke "sommertøyet" året rundt med strømpebukser/ullundertøy under.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Nei, jeg har ikke hatt for vane å kjøpe så veldig mye sommerklær til ungene - eller meg selv for den saks skyld. Det blir jo selvsagt noen t-shirts, caps, solhatter, kjoler og shortser, men jeg regner ikke med at det skal bli så mange dager med varme her i Nord-Norge, hvor jeg bor, at det skal bli bruk for så mye sommerklær, dessverre.. 2 ukers ferie til (forhåpentlig) varmere strøk forsvarer heller ikke de helt store innkjøpene av sommerklær. Er litt pessimist når det gjelder troen på sommervarme.
Lemonia Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Gutten min er også halvannet år og i fjor sommer brukte vi da masse sommerklær. Han gikk nesten aldri i bare bleia selv om det var skikkelig varmt. Det er gjerne svalere å ha på litt klær som beskyttelse mot sola enn det er å gå naken. Det var i allefall vår erfaring. I år kommer vi til å kjøpe en del sommerklær. Han leker mye i hagen, sandkassa osv, og vi skifter ofte klær hver dag så da er det greit å slippe å vaske klær hele tiden. Regner medki allefall 3-4 shorts og 4-5 T-skjorter i første omgang, så får vi se an behovet etterhvert. Ellers har han jo langbukser og langermede gensere fra før av, til litt kjøligere dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå