minimimmi Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Blir litt usikker når jeg tenker over hvor tidlig gravisitetstesten slo ut..... Hadde siste men 5. okt og 5. nov slo testen ut, likevel jeg tok den på kveld. Er ikke det litt tidlig? Flere som stusser? Hvor stor forskjell på mens til UL-termin har dere?
millie+2klumper Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Ja, jeg stoler på den. 1 dags forskjell på mens og ul termin her.. synst ikke det var rart at testen slo ut på deg da. det gjorde den på meg også..
Vårspire-2010 Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 jeg stoler på den, ingenting annet å gå etter
oopsidaisy:-) Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 nei,jeg holder på min egen.brukte eggløsningstester,og jeg vet at jeg og mannen ikke var borti hverandre etter den ble negativ igjen. Er en ukes forskjell på min egen og ultralyd termin:-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Skiller 5 dager, og stoler litt på begge:)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 stoler på min.. skiller bare 1dag i mellom.. menstermin 2juli og ordinær ul 3juli
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Ja det gjør jeg. Er helt sikker den siden dette er prøverørsforsøk. Str avviket 1 dag med på ordinær UL så det er perfekt
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Stoler på min, da jeg vet når vi hadde sex, og når jeg begynte å bli dårlig. Og det stemmer med min termin. Men så er det bare 4 dager mellom. Men sist var det rundt 2 uker, og mini kom noen dager før min termin. Og da hadde jeg kjent veldig tydelig at han utviklet seg i magen ift min termin, og ikke UL.
petite fleur Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde første dag siste mens 28 sept, og testet 28 okt. Ikke veldig tidlig test det, skulle hatt mens dagen før. Både mens- og ultermin falt på 6. juli, så på den måten stoler jeg på terminen. Men siden førstemann ble født 3 uker før termin (den gang var også mens- og ultermin på samme dag), lurer jeg jo på om det samme kommer til å skje denne gangen.
06.06.10 Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde første dag av siste mens 17 august. Fulgte nøye med på eggløsning symptomer, og i tillegg ble jeg kjempedårlig den 1 sep. Har lest ett sted at noen kvinner blir syke når det skjer en unnfangelse. Jeg stoler på min termin og den er 26 mai, men ul termin er 3 juni.
Erle79 Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Det er ikke noe uvanlig i at du fikk positiv test på kveld, ettersom du testet etter IKM (med mindre du har uvanlig lang syklus da). Jeg stoler på UL-terminen min. Jeg føler at uansett når babyen ble unnfanget, så er det størrelsen underveis i svangerskapet (som de jo måler på UL) som definerer når fødselen skal finne sted. I forrige svangerskap skilte det 10 dager mellom min egen og UL termin, og da fødte jeg nøyaktig på UL termin-datoen...
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Nei, jeg stoler mest på min egen, det er den som har stemt på meg de to andre gangene også Han vokser plutselig 3% over gj.snitt ift ul-termin også, så da vokser han vel etter menstermin da...det skiller 5 dager hos meg.
ma:) Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Jeg tenker at det er jo strengt tatt bare ul-terminen å gå etter, ettersom det er det lege, jordmor, sykehus osv går etter. Forholder meg til den, og dermed 14. juni. Menstermin 4. juni, altså 10 dager før, men den vet jeg er feil pga eggløsningstest som ikke slo ut de dagene jeg tok dem og fordi jeg har lengre syklus enn 28 dager. Mulig 14. er litt sent, men tar det egentlig ikke så nøye. Er ikke så enorm forskjell.
Løvinna30 Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 min menstermin er 17 eller 19 juli. UL termin er 31 juli. Stor forskjell ja..
Littlemama88<Juli10&Nov11> Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 Min menstermin er 7 juli og ul-terminen er 12 juli. Forskyvet med 5 dager etter målene jm gjorde i uke 18. Men jeg var på 3D ul i uke 27/28 og da lå jeg litt foran med ca 1 til 2 uker. Mange som tror at jenta kommer ut før.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 9. mai 2010 #16 Skrevet 9. mai 2010 Menstermin er vi rimelig sikker på, da vi brukte el-tester, og vet nøyaktig når jenta ble laga. Heldigvis ble ul-termin den samme dato =) Så da trenger vi ikke tenke mer på det. Hadde ul-termin vist en annen dato, hadde jeg nok ikke stolt mye på det nei...
memather Skrevet 9. mai 2010 #17 Skrevet 9. mai 2010 Jeg tempererte hver dag, og vet nøyaktig når tempstigningen fant sted, i følge den har jeg termin 12. juni. På UL fikk jeg termin 10. juni, men jordmora sa hun trodde det var mer sannsynlig at min stemte enn UL-terminen, men at hun måtte bare følge reglene.. Men er jo bare to dager uansett, og han kan jo komme både før og etter uansett..
lillepersille80 Skrevet 9. mai 2010 #18 Skrevet 9. mai 2010 Menstermin er 24 mai og UL termin 12 juni...stor forskjell!! Sist jeg var på 3D ultralyd mente han termin var 5 juni, så ikke godt å si. Men vet at det ikke kan være 12 juni da sambo var borte en uke i fjor. Litt skummelt med tanke på overtid i og med at menstermin og UL termin har så stort gap...jeg vet ikke om de tar hensyn til det på sykehuset, noen som har erfaring med dette?
lillepersille80 Skrevet 9. mai 2010 #19 Skrevet 9. mai 2010 Må også legge til at symfysemålet har hele tiden ligget over gjennomsnitt og baby er over gjennomsnitt stor...og jeg er ikke stor selv i det hele samt både jeg og barnefar var små da vi ble født. Så konlkusjonen er; nei jeg stoler ikke på UL termin!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå