Gå til innhold

Blastocyst- noen erfaringer?


Lykkemamma

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaringer av egg som er langtidsdyrket, og blitt til blastocyster?

 

Er det større sjanse for at egget fester seg når det har blitt en blastocyst?

 

Mine egg skal (forhåpenntligvis) settes inn på mandag. Da har de blitt dyrket i fem dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da snuppa var "laget" hadde jeg innsett på dag 4. Husker ikke om hun var en blastocyst, men det gikk bra, noe som er det viktigste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ikke erfaringer med blastocyst innsetting men henviser til en side jeg tidligere har lest for å gi deg litt oppmuntring.

 

Først og fremst vil jeg si det er en anerkjent klinikk men de som får denne behandlingen er ofte valgt ut ifra kriterier klinikken setter.

 

Ha i minne at det er flere egg som går til grunne underveis i prosessen ved langtidsdyrkning.

 

Sidene heter www.advancedfertility.com og er fra en klinikk i Chicago, USA.

 

* Under: Day 5 Blast Transfers

Der får du tilog med se bilder av Blastocystene. Her kan du lese generelle om blastocystene.

 

* Under: Blastocyst Success Rates

Kort oppsummering: tallene viser færre flerlinggsfødsler, mindre abortrisiko og høyere fødselsrate enn ved kortidsdyrkning.

 

For eksempel har gruppen under 35 dette resultatet:

Dag 2 og 3 innsett: 45,9 % gravide og 36,7 % levende fødte. (Rikshospitalet har en suksessrate på 35,7 ifølge publiserte forskningsraporter).

 

Dag 5 og 6 innsett: 72,4 % gravide og 65,8 % levende fødte.

 

Lykke til imorgen og husk du trenger bare ett GULLEGG!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Det var en fin nettside du refererte til.

Skal studere den litt nærmere etter frokost:-)

 

Jeg krysser alt jeg har for at det blir innsett i morgen, og at det er gullegget, ja. Begynner å bli litt sliten mentalt av hele dette opplegget. Det er jo bekymringer hele veien.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine egg dyrket i 5 dg, da var de blitt til blastocyster. Jeg lykkes på første ivf forsøk da i mai 2008. Vet ikke så mye om sjansen er større med blastocyst. Mener de sa i Tromsø at sjansen økte med hver dag de kunne dyrke de,men de gjorde dette kun på de som fikk ut mange egg, og godt resultat under befruktningen. Skal mest sannsynlig ha innsett av en fryst blastocyst i slutten av mnd, hvis alt går etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Hi... I am a new , i am not from norway but I was use Tromsø.... I had first Ivf but was negative resultat:(  I have endometriosa...  I was start 2 ivf and first they give me fresh transfer 3 days egg but this transfer also was negative .... on monday hade pick up my egg and on thursday they put back , but still is nit working ... now I have 2 frozen egg blastocyst  and I dont know how will be go , i am scare that will be again not good resultat:( ... if is on forum somebody who have endometriose and get blastocyst and get pregnent?? I was read that transwer this blastocyst need be 5 days after ovulations .... I dont know if they not counting proply days , when I had transfer fresh egg ?? I dont know if should be counting days from  day pick up egg or from use ovitrelle  ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...