Gå til innhold

Gøteborgtipsene


Hjertelyd & Knøtteline

Anbefalte innlegg

Ja her kommer de!

 

Jeg synes at H&M-en jeg var på hadde myyyye bedre utvalg enn hva jeg har funnet på noen av butikkene deres i Oslo. Jeg var på H&M i Vallgatan, rett ved Kungstorget/avenyen.

 

Fra Kungstorget er det veldig fint å gå Vallgatan bortover mot Västra Hamngatan, ligger mange søte butikker der bl.a. Polarn O. Pyret. Lønner seg å handle der hvis man er glad i P.O.P., er samme kronepris i Norge og Sverige så da får man full "uttelling" på kursen.

 

Jeg anbefaler å gå Vallgatan helt til man kommer til Kaserntorget (noen kvartal etter man har krysset V. Hamngatan og trikkeskinnene) deretter ta til venstre og ned et kvartal og så til venstre igjen. Da er man i Södra Larmgatan og i retning Kungstorget/avenyen igjen. NB - Det er mange kule kafeer i dette området så prøv å lunsje der! Vi var på en som het Da Matteo inne i en bakgård (rett ved den fine retrobutikken Prickig Katt). Veldig hyggelig.

 

På hjørnet Kaserntorget/Södra Larmgatan ligger også Babyproffsen for de som vil dit :)

 

I denne delen av Södra Larmgatan er det et lite barnemekka. Der ligger barne-leke-og mamaklærbutikkene på rekke og rad. Sjekk ut det lille outletet hvor de har hauger med kule fjorårsmodeller fra kr 50,-pr del! Veldig bra, jeg fant mye fint der. Det er flere små kule butikker hele veien inn til Kungstorget.

 

I bydelen Haga ligger en søt butikk som heter Villervalla, se www.villervalla.se. De har også et outlet i samme område hvor fjorårsklær blir solgt til halv pris.

 

For de som ønsker dyyyyre og deilige ammebher kan jeg anbefale undertøysavdelingen på NK i Östra Hamngatan. Der har de Elle McPherson intimates for gravide... Luksus! Ellers må man jo ta seg en tur på Systembolaget, på det største i Gøteborg (og i min mening eneste grunnen til å gå i det forferdelig store senteret Nordstaden) har de en stor hylle med alkoholfri vin og øl til bruspriser, mange av merkene er skikkelig gode. Jeg kjøpte både alkoholfri hv.vin og rosevin som var god!

 

Gøteborg er en sjømatsby med mange gode restauranter. Min favoritt er den lille restauranten Sjöbaren i Haga, se www.sjobaren.no. Jeg elsker deres hvitløksmarinerte sjøkreps og mannen min sverger til fiskegratengen (ja, det høres rart ut, men den fiskegratengen er helt fantastisk). NB - bestill bord! For virkelig idyllisk kos, særlig hvis det er fint vær, bør man gå i Trädgården (inngang fra Avenyen på Liseberg-siden av kanalen eller oppe ved Slussen/jernbanestasjonen) og finne rosehagen. Der er det en liten, søt kafe som selger Sveriges beste kanelboller. Veldig hyggelig å sitte i rosehagen å drikke te og spise bolle <3

 

Som en avslutning på kvelden bør man ha hotellrom med badekar. Da er det viktig å planlegge litt og ta turen innom Lush i løpet av dagen og kjøpe en badebombe så man kan legge seg ned i deilig, farget og parfymert badevann med f.eks. roseblader eller lavendel....Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flotte tips! Nå blir det Gøteborgtur i juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Må bare fortelle deg, Hjertelyd, at nå har vi vært i Gøteborg og det var kjempefint! Vi spiste på sjøbaren og det var så goood mat! Ellers fikk vi tak i alt vi trenger utenom vugge og litt klær som vi skal kjøpe her i norge. Men viktigst at vi fikk vogn og vippestol og andre store ting og koste oss masse! :-) takk for supre tips! Vi drar sikkert tilbake bare fordi det var så koselig der (og fordi vi må dit en gang det er sol ... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Godt å høre at jeg kan spre ryktet om den fantastiske Sjøbaren :)

 

Vi skal til Sverige på lørdag, men bare en ltien tur til Strømstad for morro skyld. Gøteborg i sommersol er helt himmelsk og anbefales på det sterkeste! Mon tro om det ikke blir en liten svipptur dit i august også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...