Gå til innhold

Dere som kan noe om muskler og trening..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt veldig veldig utrent etter et tøft svangerskap. Trente litt før det, men ikke mye.

Nå trener jeg litt hver uke, går masse tur og tar meg av to barn mye alene. Mye løfting, fiksing og styr..

Jeg er støl i HELE kroppen!! Fra anklene til nakken.

Og slik har det vært i noen uker nå.

Jeg strekker ut etter trening men ikke etter en lang rask gåtur.

Det verste er beina mine. Når jeg reiser meg opp, gjør det så vondt at jeg hyler innimellom.

Det går vel over snart???? Hva kan jeg gjøre for å blir bedre da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men varmer du godt opp før du begynner å trene da?

Hvor lang tid går det mellom hver treningsøkt? Hvis det går flere dager så blir man fort støl.

Men det er jo positivt da, det viser jo at musklene dine får skikkelig bank:)

Skrevet

Ja, varmer opp før trening, Trener bare to ganger i uka, men går masse masse tur..

HI

Skrevet

Da er nok det grunnen, at du trener styrke kun to dager i uka, kanskje du kjører litt for hardt? Prøv å tren med litt mindre motstand med flere rep kanskje?

Skrevet

Hva med kosthold og hvile? Viktig å få i seg nok proteiner slik at musklene har byggesteiner ( aminiosyrer). Tren aldri på hverken full eller tom mage, feks frukt smoothie med bananer, yoghurt og annen frukt og gjerne litt proteinpulver, eller et rått egg i før trening er fin start. Og husk at man trenger rikelig med væske mens man trener også. Kan være lurt at du moderer belastningen, tyder på for hard belastning hvis du får vondt etter trening. Jeg vil råde deg til å ta en time hos fysioterapaut for vurdering og hjelp til å sette opp et bedre program. Finnes treningstudio som har fysioterapauter som en del av tilbudet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...