Gjest Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Eller bruker du tester som utgangspunkt??? legger det inn her jeg, for jeg så det var rimelig lenge siden det hadde vært noen aktivitet på det andre foraene for det... Og for oss her inne så nærmere jo tiden seg for nettopp bilsete seg ;0) Vi skal kjøpe nytt nå de nærmeste ukene, det vi har etter eldstemann er alt for gammelt. Men da lurer jeg på følgende... ( det er jo ett evig virrvarr å velge mellom...) HVA var det som gjorde att dere valgte nettopp setet dere havnet på? Var det testresultater? ( eksempelvis : foreldre & barn, tv2 hjelper deg, Trygg Trafikk ect... ) Anbefalinger i butikk? Anbefalinger fra venner og kjente? Eller tidligere erfaringer? Himmel og hav, som om jeg ikke syns det var nok å skulle bruke opptil tre måneder på å velge vogn, hahahahaha! Men dette er jo faktisk MYE MYE viktigere enn alt annet! Og til sist, hvor viktig var pris i forhold til sikkerhet når dere valgte? Jeg tenker, står prisen i forhold til sikkerheten syns du??? Tusen takk for din mening ;0)
bitthen Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Har selv hovedsaklig tatt utg. pkt. i tester, samt anbefalinger både fra butikk og venner. Alle sammen anbefaler Maxi-Cosi. Den er kommet med ny isofix base. Den har blitt "best i test", samt den er veldig brukervennlig - ja, bortimot idiotsikker. Basen kan også brukes med vanlig bilbelte om besteforeldre skal kjøre på tassen. - Kjempeenkelt å feste - selv for bestemor, hehe.. Maxi- Cosi er egentlig litt dyr synes jeg, men Barnas Hus har de på tilbud nå, til 2.600,- med base. Sikkerheten har vært det viktigste for oss- helt klart :-) Men 2.600,- er ikke så galt det altså. Vi har ikke kjøpt stolen ennå- venter på lønn først, hehe. I og med vi bor et stykke fra nærmeste Barna Hus, blir det vel kanskje å bestille den i nettbutikken deres. Sjekket om Reflex hadde samme tilbud, men fant ikke noe om det på nettsidene deres. Er det noen som vet om de har samme tilbud på Reflex kanskje??
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har også tenkt på dette og derfor tatt utgangspunkt i tester. Nå har vi fått et brukt maxi cosi sete med base av svigerinne og er derfor fornøyd med dette. Kjøper da ikke helt nytt. Neste trinn i bilsete blir da å kjøpe nytt etter hva som er anbefalt.
Tre solstråler Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Vi valgte definitivt ikke tilfeldig! Har fulgt med en del på tester på f.eks. tv2 hjelper deg og i foreldre & barn og kom vel tidlig fram til at maxi cosi var et godt alternativ! Men det endelige valget falt da jeg snakket med ei venninne som eier en barneutstyrsbutikk angående dette med valg av vogn og bilsete. Hun fortalte det at det var stor forskjel på sikkerheten på seter med og uten base. Setene med base er definitivt best, sikrest og står mest stabilt i bilen. I tillegg er de enkle å klikke ut og inn av basen i stede for å tukle med bilselen hver gang man skal ut å kjøre. ¨ Med vår første lånte vi et Graco sete av min bror og svigerinne, dette setet har også base så vi var veldig fornøyd med det. Det er også billigere enn maxi cosi. Grunnen til at vi valgte maxi cosi til slutt er fordi maxi cosi sete er letter å bære med seg enn graco setet, da graco setet er mye tyngere i seg selv. Basen til maxi cosi er som nevnt over også idiotsikker, for fargeindikatorene forteller om setet og basen er riktig festet i bilen! Graco setet sin base syns jeg var noe vanskeligere å vurdere på dette området sist gang. Så min venninne fra Reflex butikken anbefalte i all hovedsag enten maxi cosi eller graco, da dette er bra seter og de er sikrest i bilen pga basen. Så til tross for at det er dyrt å investere i et slik sete(graco er billigere), så investerer man i sikkerheten til barnet sitt og det kan man vel strengt talt ikke sette en pris på! Men kommer du over tilbud så løp og kjøp eller evt kjøpt brukt, disse nyfødtsetene er jo uansett ikke mye brukt hvis de bare er brukt til et barn!!!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Vi valgte det som var best i test. Var jo et kjempepluss at det var på tilbud akkurat da. Vi skal bruke igjen det til gutten som kommer nå. Det er bare 2 år gammelt og siden det er storesøster som har brukt det vet vi at det er pent brukt
Solstrålen_ Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Vi har valgt britax med base,fordi det kom godt ut i europeiske sikkerhetstester. Hadde Maxi cosi før. Virker som de er veldig like,egentlig. Kjøpe Britax i Sverige,forresten. De demonstrerte det med en kollisjonsmaskin. Så bra ut det :-)
Fiona- Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Har kjøpt Akta Graco sitt. Hadde det til forrige også og var veldig fornøyd med det. Det er fargeindikator for riktig montering på det setet også, og det er kommet bra ut i tester! Men husk nå på en VIKTIG ting... velg et sete som passer i deres bil!!! Ikke alle seter passer like godt i alle biler og da hjelper det ikke om de er best i test!! Prøv setet i bilen og prøv å sitte i setet forann babysetet for og se at det er plass. Har forresten også en liten trille fra Graco som bilsetet kan festes på, genialt når man skal en snartur i butikken el.l. og babyen sover, bare å ta hele setet og sette rett over. Dette systemet finnes til en del av de andre setene også, men tror de trillene som passer ofte er en del dyrere! Trille fra Graco kan du også finne brukt på finn.no søk etter Graco Mirage eller Mosaic. Lykke til med valget
Tirilto Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 MaxiCosi-setet med base er på salg på Barnas Hus nå også:-)
millie+2klumper Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Jeg kjpøte Akta Graco sete med base til gutten min for snart 2 år siden så det skal lillesøster få arve:). er kjempe fornøyd med det setet. Men enig i at det er litt tungt å bære med seg gjerne. Men det gikk no greit det også
nysnupp Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Vi kjøpte Maxi Cosi med base på tilbud nå lørdag til 1999 kr med base!!!! (På simobutikken) SÅ happy, siden vi gikk glipp av forgje tilbudet på barnas hus, men nå var det jo enda billigere Valgte dette setet mye pga bra ting jeg har hørt/lest ang tester, men også mye fordi flere venninner har det, og er super fornøyd! Lett og fint og greit sete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå