Gå til innhold

Unger som er borte hele dagen.... sukk ...what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på 7 år vil allerede ut å sykle kl 8 nr det er helg. Jeg holder han inne til 9-10 tiden men da stikker han som regel til venner ( klassekompiser) og jeg ser han da ofte ikke før til middagen kl 16.

Hvis jeg stikker i butikken sier jeg til naboene at dør er åpen og alle følger med.

Noen ganger har jo han alle kompisene på besøk her og så spiser alle lunsj sammen med oss men jeg er så redd for at han skal være til bry for noen.

Jeg får ofte høre at han er veldig veloppdragen og takker alltid for alt han får men uansett føles det så tomt at han plutselig er borte så lenge.

er dette vanlig?

Og jeg lurer på når jenta på 5 begynner på skolen skal det bli likt da... da har vi jo bare en liten igjen.

Vil bare forsikre meg om dette er noe andre også opplever eller har dere kontroll på hvor barna er til enhver tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine eldste forsvinner også som regel i helgene. De blir 11 og 13 år. Vet hvor de er, og prøver å få de hjem midt på dagen for å spise.

De var ikke borte hele dagen nå de var 7 år. Men, dette er nok sikkert forskjellig.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet? At han er ute med andre, eller at du ikke lenger har full kontroll? Unger er sånn, takk og pris. Det kommer en tid da du må kaste dem ut igjen. Og så en ny tid hvor du ikke ser dem.

Skrevet

Vel doppler det er vel mer at jeg vil forsikre meg om at dette er noe som skjer hos andre også.

Eller om det er uvanlig så burde jeg kanskje begynne med noen felles aktiviteter i huset slik at de ikke er så mye på "farten"

Vi bor i et rolig område da med masse små barn så innimellom ser jeg jo at han sykler med "gutta boys"

Synes 7 år er litt ungt for å være borte så lenge men men... om andre også har det slik er det vel normalt og det var det jeg ville høre andres meninger på;)

Skrevet

Jeg har alltid vært lykkelig så lenge ungene faktisk hadde noen å være sammen med, eneste problemet med at de er ute hele dagen er mat. Eldste har migrene og hatt siden han var liten så han hadde mange anfall utløst pga mangel på mat.

Vær glad han har venner og er ute.

Skrevet

Skjønner du gjerne vil være sammen med han litt i løpet av dagen. Det vil jeg med mine unger også :) Jeg hadde lært han klokka og bedt han komme hjem til ett bestemt tidspunkt feks til lunsj eller vist dere skal ut å finne på noe sammen alle sammmen :)

Fint at han har så mange venner og er så flink å stor å klarer seg mye selv men det er viktig å være sammen med familien også.. De blir så fort store...

Skrevet

Jenta mi på 5,5 år er også sånn :) Hun har mange venner veldig nærme, og er der MYE.

Skrevet

Gutten vår som blir 7 er og sånn. I ukedagene er han ute av døren så fort han kan etter middag og lekser. Og i helgene er han stort sett ute hele dagen.

Jeg og føler det som deg og lurer litt på hva andre tenker om dette..

Vi bor i boretslag som vi flyttet til for ett år siden, før bodde vi en plass der det ikke var andre barn i nærheten, så tror det er derfor han er så veldig glad i å leke med andre nå når han kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...