Gå til innhold

Flere som har litt rare bryster?


Marla Singer

Anbefalte innlegg

Jeg har i noen uker slitt med det som ser ut som talg i selve brystvortene, særlig den ene.

Etter råd fra jordmor pirket jeg det bort, men det ser ut til å komme tilbake igjen.

 

Kan dette være størknet melk?

Noen flere som har det, eller kan tenke seg hva det skyldes?

 

I tillegg har jeg fått noe som ser ut som en lysere ring rundt den samme brystvorten.

Kan dette være normalt i forbindelse med pigmentforandringer?

 

Hadde satt veldig pris på tilbakemeldinger, før jeg eventuelt oppsøker lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe talglignende på brystvortene jeg også. Vet ikke hva det er eller kommer av, men husker jeg hadde det når jeg ventet førstemann også, og såvidt jeg husker var det slutt på det når melka kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noe talgliknende i "hullet" på brystvortene. Fargen på brystvortene varierer litt. En føflekk jeg har hatt på den ene brystvorta (eller på areola) hele livet, er nå borte...

 

Jeg lurer på når selve vorten blir større, dvs får sånn "sugetut". Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fint da er vi flere...:)

 

Jeg har også lurt på det med "sugetut".

Nå er jeg i uke 34, og de siste par dagene har de fått litt mer "utstående" tendenser til tider. Altså at litt mer av brystvortene enn før løfter seg når de er utstående... Kanskje det skjer gradvis rundt denne tiden? Vet ikke:)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare til å ta det med ro.

Det er helt normalt med mer utstående brystvorter (noen jordmødre oppfordrer til å klippe hull i bhene for at brystvorkene skal få muligheten til å stikke mer ut), talg på brystvorten og alt det andre dere beskriver.

Det er helt utrolige ting som skjer med kroppen og det er mye bekymringer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...