Gå til innhold

Plagsom svangerskapskløe!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått så plagsom svangerskapskløe. Begynte i uke 37. Er nå i uke 39. Synes bare det blir værre og værre. Begynte på magen,.. så ene låret,.. og nå har jeg det på magen, begge lårene og stumpen. Det holder meg våken om natten og vekker meg om morgenen. Har prøvd å lindre med kalde kluter og fete kremer, men det kommer så fort tilbake. Noen som har råd om hvordan lindre??? Og når burde jeg si i fra til jordmor??? Hørt noe om at man bør følge med og kanskje ta prøver?? Hvorfor?? Hvilke konsekvenser annet enn plagsom kløe kan svangerskapskløe evt gi?? Noen som vet??????

 

Hilsen "konstant rød og nuppete" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt sykehus/lege/jordmor med en gang! Ikke vent! Du bør nok absolutt ta prøver og sjekke om det faktisik er sv.kløe du har. Dersom du får det påvist, blir du sannsynligvis fulgt ekstra nøye opp. Lykke til og ikke vent med å kontakte helsepersonell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svangerskapskløe kan visst være forløper for svangerskapsforgiftning. (andre varsler er høyt blodtrykk sammen med mye hevelse i beina og proteiner i urinen)

Jeg ville tatt kontakt med jordmor/lege ja for ekstra sjekk og blodprøve.

Ellers kan Aloe vera gel/krem være lindrende, evnt Eurax kløedempende krem som du får på apotek.

 

Jeg regner med du har eliminert kløen som en allergisk reaksjon på noe du har spist? Jeg spiste fersk ananas tidligere i svangerskapet. Dagen etterpå fikk jeg plutselig svære, intenst kløende utslett på lårene. Rødt og skikkelig nuppete, nesten humpete. Det rare var at det kom veldig plutselig, varte et par timer (hvor jeg klødde meg ihjel) og ble borte, for så å dukke opp igjen et annet sted neste dag, magen, rumpe, så ryggen og leggene. Dette viste seg å være elveblest - en allergisk reaksjon på ananas. Har holdt meg unna ananas siden det (både fersk og hermetisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...