MonicaiStavanger Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Lurer litt på hvordan de er ved SUS i forhold til å være "villige" til å sette folk i gang tidligere dersom det foreligger henvisning fra lege? Jeg ligger an til å få en stooooor baby og forrige gang fødte jeg ikke i Stavanger, men gikk 11 dager på overtid, : det ble en hard of heftig fødsel. Kjenner at jeg har minimalt lyst til å gå særlig på overtid denne gangen. legen har sagt seg villig til å sende henvisning om igangsetting dersom det på slutten viser seg at jeg er 18% eller mer over gj.snittet på fundusmål (eller hva det heter).... MEN - tas dette til etteretning på sykehuset egentlig????? Og hvis dere ble satt i gang -- hvordan var det for dere damer?
Gossip Girl Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Jeg ble satt i gang 12 dager på¨overtid. Dette er 4,5 år siden. Fikk 2 stk modningspiller og vannet ble tatt. Ble satt i gang kl. 8 på morgenen og gutten var ikke ute før kl. 2 på natta. Det hele endte med haste ks fordi han var så stor og ville ikke ut. Dette var en utrolig traumatisk opplevelse for meg og forrige fødsel fikk jeg planlagt ks pga dette. Beklager, sikkert ikke det du ville høre, men det er sånn det opplevdes for meg. Vet av erfaring at de er veldig villige til å sette i gang hvis du har hatt en traumatisk første fødsel. Ta kontakt med Fødepoliklinikken med en gang og få samtale med lege og jordmor. De er veldig veldig koselige der!! Du ligger sikkert inne i systemet deres siden du har vært der på ultralyd allerede og da kan du bare få en time for samtale. Jeg har vært inne for flere samtaler. Har følt meg hørt og forstått alle gangene. Jeg føder selv store babyer så skal ha planlagt ks denne gangen også. Begge mine har vært godt over 4 kg. Ikke nøl med å kontakte Fødepoliklinikken. De er der for å hjelpe deg!
fresh Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 jeg vet ikke så mye om igangsetting på sus da, men ser du lurer på om de gjør det hvis du har henvisning fra legen, og jeg tror ikke det er så "lett". Uansett hva legen sier, er det ikke han/hun som er ekspert på graviditet og fødsel, så de vil nok snakke med deg og ta sin egen vurdering i samråd med jordmor og fødselslege... Men de bør uansett ha med henvisning fra legen i avgjørelsen. Du får ringe og høre Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå