Gå til innhold

Stua mi er så trist ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke råd til nye møbler, og synes at alt ser litt loslitt ut. Møblene er mørke, stue er hvitmalt, mørkt tregulv. Unger som roter overalt. Noen enkle tips for å "freshe" opp litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ommøbler! Hvis d får det til, lag en egen ´avdeling´ der arna skal ha lekene sine. Og kjøp en stor lekekasse som skal brukes, og ryddes ned i flere ganger om dagen.

Ellers er belysning meget viktig for en ´fresh´ stue. Ikke bruk mørke lamper eller dystre små lys, men rene hvite vegglamper eller bordlamper, så store som du får råd til (for å få et blikkfang).

Nye sofaputer (kjøp rester på en gardinbutikk og sy selv, da får du nydelige silkeputer for en brøkdel av prisen).

Et stort bilde (mal selv på lerret?) ser ofte litt eksklusivt ut, i stedet for masse småtteri-bilder.

Skrevet

Vi kan bytte! Du kan få min fantastisk spreke 90-talls inspirerte (dvs den har vel vært sånn siden da....) stue..

Med gule vegger, brystpanel, lyst laminatgolv og blå stoffsofa, med mønster!!! Kan det bli bedre???

Skrevet

Hvis den, i motsetning til min stue, er sånn at det går an å ommøblere, så bytter jeg tvert...

HI

Skrevet

De har nesten ikke leker her nede i stua, men roter med det de finne rlikevel (aviser, kjøkkensaker, duker, møbler, ting fra skuffene...) Det er desverre umulig å ommøblere, har forsøkt men vi har for store møbler. Det med lamper er sikkert fint, problemer et at det et lite "veggplass2 pga masse vinduer i ørten str, stygg murvegg og vedovn, masse dører, trapp og gud vet hva.

Skrevet

Har du møbler som kan males? Ellos/Jotex og Ikea (blant andre) selger nye sofatrekk. Kjøp lyse duker og legg over mørke bord, dersom de ikke kan males. Små forandringer gjør ofte et hav av forskjell, så nye trekk til sofaputer, duker, gardiner, lysestaker, blomster/planter, blomsterpotter kan ofte være nok for å føle at man har fått et nytt rom. Tenk på møbler, bilder, speil du har andre steder i huset - kan noe av det byttes med noe fra stuen? Da får du forandring uten å bruke en krone.

Maling er ofte mitt beste forandringstriks. Ved å male bilde- og speil-rammer i feil farge, møbler i furu, spraylakkere et gammelt gjøkur osv har jeg gjort tragiske ting helt fantastisk flotte. Og det beste av alt, det kostet meg nesten ingen ting!

For å hindre barna i å rote utover alt i skap og skuffer, finn frem igjen skuffestopperne fra de var små, da har de ikke lenger tilgang til alle tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...