MMM<3 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Hei, jeg er nå 9+2 uker på vei og har følt meg kvalm og uggen de 3 siste ukene. Humøret svinger også veldig mye, og lurer på om noen kjenner seg igjen. Jeg har gått på antideppressiva i 3 år pluss Lamictal. (Jeg er bipolar.) Har nå sluttet med de men føler meg bra. På toppen har jeg veldig humørsvingninger som jeg merker er pga jeg er gravid. Familien min har aldri vært noe støtte for meg i min deppressive perioder og hver gang jeg har vært deprimert sier de bare at jeg må skjerpe meg. Nå som disse humørsvingningene slår til er jeg veldig veldig sårbar og tåler ingenting. Familien min støtter meg ikke i det hele tatt noe som gjør at det er lettere for meg å "snæppe". Det er veldig frustrerende da jeg føler meg veldig ensom og at hele familien tror jeg er kokko men tror jeg gjør det med vilje. Er det noen som har noen råd? Hilsen meg
Lille Liv Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Hei mersam Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, men ville gjerne svare deg... for å vise at du ikke er alene med å ha det på denne måten. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. jeg er også bipolar. Jeg har en fantastisk familie, men det og bli forstått når det gjelder depresjon og humørsvigninger... er ikke mulig. Jeg "snapper" på familien jeg også. De ber meg om og ta meg sammen, skjerpe meg, tenke positivt (og det gjerne når jeg prøver og åpne meg og ber om litt forståelse) Jeg er 7+4 uker på vei, og er veldig redd for at mitt humør skal påvirke graviditeten og utløse en spontanabort e.l. Jeg hadde en MA for 2 år siden, og da hadde jeg ekstreme humørsvigninger. Mitt råd til deg, (som jeg prøver selv også) er å prøve og holde fokus på de tingene som evt. kan gjøre meg mer glad. Jeg har f.eks funnet glede i og hekle babyklær og kobler ut når jeg driver med det... Du kan jo prøve og koble ut verden med en spennende bok og en stooor kopp ingefærte? Er du kanskje glad i og fotografere, kan du lage fotoalbum? Spille tv-spill?? Hva som helst som får "tankekværna" til og ta en pause.... Ellers har jeg litt "gi faen" holdning ovenfor folk som maser eller ikke forstår. Nå er det DU som er viktig, og er det noen som irriterer eller gjør deg urolig... så prøv heller og ha litt mindre kontakt i denne perioden. Prøv og hold fouks på deg selv!! Lykke til!! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå