lucky meee:) Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 I mitt forrige svangerskap gikk jeg til kontroll hos lege ca en gang i mnd, noe tettere i perioder jeg var sykemeldt,,, det ble da målt blodtrykk, blodsukker og jeg leverte en urinprøve. Denne gangen har vært hos lege en gang, da i forbindelse med sykemelding,,, men etter dette har jeg vært bra og jordmor sa at jeg ikke trengte gå til lege før i uke 28. Jeg har vært til ordinær ul forrige uke, men der leverte jeg ingen urinprøve og det ble heller ikke tatt noe blodtrykk. Om 6 uker har jeg ny time hos jordmor for å gå gjennom fødselsjournalen fra forrige gang. Føler jo jeg går sjelden nå i forhold til sist. Hvor ofte går dere?
lure Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 1 og 2 trimester hver 4 uke. 7. og 8. måned hver 3 uke og den siste måneden hver uke. Dette fikk jeg beskjed om på første time hos jm. (går bare hos henne) Er 2.gangs og har ikke noe spesielt svangerskap. Gjorde det sånn med førstemann også. Så det er tydelig at det er sån hun liker og jobbe, tett oppfølging. Måler blodtrykk,blodsukker,urinprøve,vekt,mål av magen og ul. Samt alle andre blodprøver. Bruker ca 1/2 time hver gang.
19Augustjente Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Jeg går en gang i mnd til jordmor, har jeg gjort siden jeg var i uke 7 er nå i uke 25.
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hver 4. uke, annenhver gang hos lege og jordmor. Er veldig fornøyd med dette igrunn, og føler at jeg blir fulgt godt opp av legen min. Dette er jo mitt første svangerskap. Men kan du ikke bare stikke innom legekontoret med en urinprøve da? Sånn at det ikke går så lang tid mellom hver gang!?
~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Var hos lege bare for å få bekrefta sv.skap og få ordna helsekort da jeg var 12 fullgåtte uker. Første timen hos jm var jeg 16uker å fikk høre hjertelyd Så var jeg der igår, er strax 26uker. Skal til lege om 2-3uker fordi jeg da er 28uker å da skal man jo ta nye blodprøver å d greiene der. neste jm time er midt i juni,da er jeg 30 uker har ikke fått satt opp noen timer etter d faktisk,fordi d er midt i ferien for både meg å jm.. Ser jo nå når jeg lister opp at d egentlig er ganske få timer,mn dette har ikke slått meg før, så lenge jeg er i fin form å ikke noe føles galt med meg å babyen har jeg ikke behov for å løpe ned dørene hos verken jm el lege Det skal nevnes at dette er mitt 2sv.skap og i d første hadde jeg mye tettere oppfølgning med 6UL i tillegg,mn d var pga blødninger.. Denne gangen vet jeg jo d meste,er liksom ikke så mye å lure på å spørre om å sånn
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg fikk konstatert sv.skap og fikk helsekort i uke 5. Var på ordinær kontroll i uke 12 og tok blodprøvene. Ord. UL i uke 20, JM i uke 24 (denne uken). Skal på de ordinære kontrollene fremover som er uke 28, 32, 36, 38 og 40 (evt overtidskontroll på s.hus) Er frisk og fin så ser ikke grunn til flere kontroller. Det er jo disse kontrollene det er lagt opp til at man skal ha hvis man ellers er ok. Men hvis jeg blir dårlig på noe vis kontakter jeg selvsagt legen og går dit! Legger til at jeg er førstegangs og derfor ikke har noen meninger eller oppfatninger ut fra egne erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå