blablablu Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Leser her på BIM at jeg nå i 16 uke skal kunne kjenne liv, og at pappan kanskje skal kunne kjenne det ved å legge en hånd mot livmoren og dytte mot livmoren med den andre.. blir litt bekymret jeg, for jeg kjenner ikke noe ennå... tror dere alt er som det skal? er første gangs, og trodde selv at man ikke kunne kjenne noe ennå på noen uker..er det vanlig å kjenne noe så tidlig? nå kvier jeg meg for ultralyden i slutten av mnd..tenk om det ikke er liv lenger..
BebeGutt<3 Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Eg kjente ikke liv før uke 17, så det er helt normalt! Mange kjenner ikke liv før over uke 20! Det kan være fordi morkaken ligger på framsiden? Men er vanlig å kjenne imellom 17-23 ... veldig individuellt!
jennte78 Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 med min første datter kjente jeg ikke noe spes.før uke 22. nå er jeg i uke 21, kjenner fortsatt ikke så mye, men morkaken ligger forran og demper litt på meg da...
blablablu Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2010 hmm... vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.. hvor stor er livmora sånn ca nå tro? og hvor høyt skal den ligge? kan jo kjenne den når jeg ligger på ryggen..men kjenner overhode ikke noe liv ennå..tror jeg.. aner ikke hvordan morkaka ligger eller noe..har ikke vært på ul siden uke 8.. tror dere jeg kan ringe legen neste uke og be de sjekke? eller må jeg på ul nå for å se om det er liv?
Catias Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 tror du kan ta det helt med ro....er ikke vanlig å kjenne liv så tidlig.....ikke bekymre deg så mye....babyen rører ikke noe mer på seg da....innen noen uker har du helt sikkert kjent det, og kanskje pappaen også... Kos deg med magen nå.....og ikke sluk alt du leser på nett og her inne......
Catias Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 er forresten selv i uke 15 og har heller ikke kjent noen verdens ting....kjenner ikke livmoren en gang.....
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg er førstegangs 19+1 og kjenner nesten ikke liv. Bekymrer meg ikke nevneverdig da jeg hørte hjertelyden senest på tirsdag
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 hadde morkaka på fremre vegg og kjente ikke spark før jeg var 20+5... Det er helt normalt og det er ikke før etter uke 25 du skal bekymre deg om du ikke kjenner liv hver dag..:-) Bare å være tålmodig:-)
mandalay Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Jeg tror det er viktig å huske at BIM er ingen legeside, men et nettforum for gravide! I min mening er det både positive og negative sider ved å være på slike nettsider. Det negative er nettopp at man leser om hva mange andre opplever, og tror at det er noe galt hvis man ikke opplever det samme. Det positive er at man noen ganger roer ned sine egne bekymringer gjennom å lese at andre går gjennom det samme. Hvis du virkelig et bekymret for noe, ikke let etter svarene her. Kontakt en lege eller gå inn på nettsteder som gir mer fakta og informasjon. Når det gjelder å kjenne liv, er jeg i uke 21 og har ennå ikke kjent liv. Det er IKKE unormalt! Har med hvorfor babien ligger, hvor kraftige sparkene er, hvordan morkaka ligger etc. Jeg har nylig vært på ultralyd i tillegg til legetime, og alt er normalt! I uke 16 er det uansett veldig tidlig å kjenne liv, uansett hvor mange du leser om her inne. Slapp av and enjoy:-) Gå heller å ta en privat ul hvis du er bekymret for noe!
2 boys & now pink Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Kjente ikke noe før i uke 17, og nå i uke 18+4 går det an å kjenne utenpå, men hun er alltid rolig når far kommer med hånden! Lover godt da:)
M m/baby i magen Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Du kan slappe helt av Jeg kjente ikke liv før i uke 17, og da var det helt vagt på en måte. Gikk ikke an å kjenne noe utenpå før i uke 21. Og jeg har 2 stk i magen. Så ikke stress med dette
Linnymor_87 Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 du må ikke kvie deg for UL, det er jo et stort øyeblikk i svangerskapet når jeg gikk gravid første gangen kjente jeg ikke liv før i slutten av uke 19, og det var etter UL... og jeg fikk en frisk og rask og velskapt liten gutt nå er jeg på vei med nr 2, jeg er nå 17 + 3 på vei og jeg har kjent liv i nesten 2 uker, men det er veldig svakt.. så kanskje har du kjent liv allerede men bare ikke helt oppfattet det? men bare slapp helt av og gled deg masse til UL, alt er nok som det skal inni der ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå