Gå til innhold

Bind til etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på hvordan type bind som er best til å bruke de dagene etter fødselen. De som gir bedre beskyttelse.

Blør man veldig mye? sånn at man vet hvor mange pakker man bør kjøpe inn.

Får man sånne bleier på sykehuset??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får bind på sykehuset, men det er disse gigantisk store som er litt stive om jeg ikke husker feil. Greit å bruke de første dagene når man blør mye. Har selv kjøpt med meg 2 pakker libresse som jeg tar med selv:)

Muligens dette varierer litt fra sykehus til sykehus..

Skrevet

kjøp med always nattbind!!!!

dei e mye greiere en di digre du får på sykehuset synest jeg.......

Skrevet

Er det bedre med de litt tykke bindene fra libresse eller tynne?

Skrevet

Kommer litt an på sykehuset om hva slags bind de har. Du trenger ikke tenke på truser eller bind til oppholdet på sykehuset. I Bergen har de flere forskjellige str og typer. Ha med en pakke nattbind og muligens litt mindre str slik at du har egne som kanskje er mer behagelig enn de på sykehuset (ikke alle som er komfertable med de de får utdelt).

De første dagene er det som regel sterkere enn en "vanlig" menstruasjon for så å bli mer som en "vanlig" menstruasjon omtrent når du reiser hjem fra sykehuset. Men det er lurt å ha noen bind som kan absorbere litt ekstra da det faktisk kan forekomme at det kommer klumper eller litt mer blod plutselig. Etter ca en uke eller 12 dager løsner skorpen der morkaken har vært festet i livmorhalsveggen og dette vil da i de fleste tilfeller kunne gi en sterkere blødning for en liten stund.

Ble litt mye dette ;)

Skrevet

Man får bleier på sykehuset, bokstavelig talt bleier, men etterhvert som dagene går etter fødselen er det ikke lenger nødvendig med disse. Da kommer man langt med gode bind. Men kjøp noen som absorberer masse, typisk Libresse eller Always nattbind som er nevnt over her, man blør vel vanligvis mer enn hva man gjør ved en vanlig menstruasjon, i alle fall gjorde jeg det etter min forrige fødsel...

Skrevet

Er det bedre med de litt tykke bindene eller tynne?

Skrevet

Jeg brukte Always nattbind. De bindene på sykehuset i Fredrikstad var hvertfall grusomme å bruke.

Skrevet

Jeg tror de absorberer væske like bra, tror bare at de produserer to typer fordi det er litt smak og behag. Jeg har alltid brukt den tynne varianten, og den har holdt tett for meg, både etter fødsel og ved spontanabort, når man også blød ganske heftig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...