Gå til innhold

Tips til dere som sliter litt med intimbarberingen.. ;)

Anbefalte innlegg

Vanligvis bruker jeg å ta brasiliansk voks da jeg synes dette er supert. Blir helt glatt og holder seg slik i ukesvis. I graviditeten har jeg ikke orket å dra dit, så har gått rimelig ustelt.. Føler seg ikke så sexy da akkurat, men å barbere med høvel synes jeg tar ufyselig lang tid (sikkert fordi det gjøres sjelden) og det klør når det kommer ut. Orket ikke tanken på å føde med full skog, så jeg bestilte meg en phillips barbermaskin til kvinner. Aaah, sier jeg bare! Greit, det føles ikke heeelt mykt, men det overlever jeg. Tok bare 5 min i blinde i dusjen og alt var borte på et blunk! En så praktisk gjenstand kan jeg godt bruke annenhver dag omså. Dessuten kostet den bare 249 kr på elkjop.no og jeg fikk den rett i postkassa :)

Så løp og kjøp dersom du ønsker å trimme litt. Når jeg kjenner etter kjenner jeg små små stubber, men de vises ikke. Ser i allefall helt barbert ut. Og har ikke klødd noe enda, er noen dager siden jeg testa :)

Fortsetter under...

Ha ha ha jeg ler meg ihjel. Har bare tre uker igjen til termin og har ikke klart å komme til på veldig lenge. Dette har også plaget meg veldig lenge. Tusen takk for tipset har akkurat husket at jeg faktisk har en Ladyshave i skuffen på badet. Har ikke brukt den på mange år, men det er jo genialt. Bare å skifte batteriene så er den klar. Tusen takk igjen. Nå kjenner jeg meg mye bedre allerede.

Annonse

hehehe :) jeg kjenner meg igjen!! Har 11 dager til termin og føler meg som et berg.. Har ikke fått barbert ordentlig på leeeenge.. Men den gamle barbermaskina (som har ligget i et skap i noen år) ble tørket støv av for noen uker siden og det funker kjempe bra!

Skjønner de som ikke orker styre med dette, men jeg føler meg litt "fresh" når jeg ikke er så hårete at jeg kan lage "fletter" der nede :) Fyren min er nok også fornøyd med at barbermaskinen igjen har sett dagens lys! Ikke det at han har nevnt noe, men sexlivet vårt i svangerskapet har vært som "vanlig" og jeg tror han synes det er kjekt at man kan finne fram der nede igjen.. heheh :)

Annonse

Jeg vokser beina,armhulene og underlivet selv med voks.Det tar ikke lang tid og varer i 5,6 uker.Slipper å skjære meg.Hvis man gjør det par ganger,blir man vant til det.Gjør litt vondt når jeg drar,men det går fort over.Anbefales:)

Hehe.. Bruker brasiliansk i ny og ne (før jeg ble gravid, koster mellom 600 og 350 kr avhengig av hvor du bor) når jeg ville føle meg ekstra fresh. Grudde meg forferdelig første gang, men ble veldig overrasket over at det faktisk gjorde mye mindre ondt enn jeg hadde trodd. Syntes det var verst akkurat på kanten ned mot klitten, men resten gikk bra. Man ligger ikke å hyler liksom.. men det gjør visst mer ondt rett før og rett etter mensen.

Droppa også å gjøre noe som helst med skogen nå disse månedene, men som sagt man føler seg ikke helt fresh.. Innbilte meg også at det var litt vanskeligere å holde seg helt ren etter gjentatte tissepauser med masse skjegg der nede.. :( Nå er jeg i allefall fresh og klar for fødsel uten at de først må stusse hekken for å se noe som helst.. ;) Jeg brukte i alle fall bare noen minutter i dusjen uten å se noen ting, skar meg ikke og ble overrasket over hvor fort det var borte. Men kan selvfølgelig hende jeg har glemt noen småhår, har ikke sjekka ordentlig.. Uansett så er det bedre enn å se ut som en urkvinne :P Synes det er kjipt med høvel når jeg brukte så lang tid og likevel begynte å få hår tilbake dagen etter.. Ikke verdt det synes jeg. Men men, hver sin smak :)

.. og som noen sa epilator er noe annet. Det fins en maskin som kan brukes til både epilering og barbering. Bruker epilator på leggene, men det er ganske vondt og tar lang tid. Mulig jeg tyr til barbermaskinen på leggene også nå framover.. Driter litt i om man kan kjenne stubber, vil bare ikke se heelt jævli ut når jeg skal ligge å presse på sykehuset.. Eller i barseltiden for å si det sånn. Tviler på jeg kommer til å bruke så mye tid på sånt da :)

(Leste en plass at epilator er djevelens maskin.. Hehe. Man venner seg til den også, men synes håret kommer fortere tilbake enn de lover..)

• 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...