Venter tvillinger Januar13 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg trenger litt hjelp Hva lønner seg egentlig og ta 80% eller 100% dekningsgrad?? Jeg er arb.ledig (får dagpenger av NAV) sambo er i full jobb.. lønner det seg og ta 80% da???
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 I totalsum så lønner det seg nok å velge 100% MEN; er du da sikker på å ha barnehageplass og fast inntekt når permisjonen utløper? Ellers må du spare til de månedene gjennom hele permisjonen og da forsvinner gevinsten:) De par ekstramånedene er gode å ha, og det er nok ikke så lett å få barnehageplass fra tidligsommeren som permisjonen da vil utløpe, de fleste starter til høsten.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2010 Ikke sikker på barnehageplass nei... og det med fast inntekt når permisjonen er ikke sikkert el :S Hadde jeg ikke vært arb.ledig så hadde det vært sikkert med etter permisjon.. Det der jeg "sliter" med :S Noen sier 100% er best og andre 80% for og få lengre tid med nurket og bruker ikke så mye penger.. Men jeg får ikke akk fet "lønn" av NAV
frk Nilsen Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hvis du har lav inntekt så utgjør det ikke så stor forskjell på totalen. I og med at du får "lønn" fra NAV har du heller ikke opparbeidet deg ferie, så du har ikke mulighet til å forskyve permisjonen med betalt ferie(noe som mange kan) Forrige gang så tjente jeg veldig dårlig og hadde ikke opptjent ferie, da tok jeg 80% dekningsgrad. Tapte ikke mer enn 5000 totalt på det året. Denne gangen tjener jeg mye mer og har opptjent ferie, nå tar jeg 100% dekningsgrad. Hadde tapt nesten 5000,- pr.mnd før skatt om vi hadde tatt 80%. Dessuten så blir det lavere skatt med så lav inntekt ;-)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 http://www.nav.no/page?id=328
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Hei. er selv arb.ledig (sykemeldt fra uke 15) og har valgt 80% da jeg ønsker å være lengst mulig hjemme. Mulig enda ett år hvis kontantstøtten vedvarer.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2010 vi gikk for 80%.. være hjemme mest mulig med Vesla.. Hu på NAV her sa at det ga ikke store utslaget siden jeg fikk "lønn" av de..
bitthen Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Bruk foreldrepengekalkulatoren og regn sammen hva du og mannen din vil få med 80 eller 100% dekningsgrad, regn så videre ut hva du/ mennen din vil tjene på. I mitt tilfelle gikk det i null da jeg regnet på 100%+ ulønnet vs. 80%. Mannen min fikk derimot 12.000 ekstra. Jeg kommer til å ta 100% + ulønnet+ ferie.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2010 Har prøvd den kalkulatoren men skjønner meg ikke på den.. pensjongivende et eller annet 3år.. hakke peil.. siden var 100% i arbeid frem til juli 2009 og fra august 2009 dag.penger av NAV.. Men har uansett fått hjelp av NAV nå og sendt inn søknaden
ღMadame_mim ღ Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Da håper jeg du sendte med ligningene fra de tre siste årene for å beregne gjennomsnittlig inntekt?? Det tjener du på dersom du ikke har vært arbeidsledig lenge. Jeg gjorde det og valgte 100% lønn. Får nå utbetalt 4000kr mer i måneden enn jeg ville ha gjort enn dersom de skulle regnet ut fra arbeidsledighetstrygden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå