Gå til innhold

DRITTLEI KVALME!!! HAR NOEN PRØVD KVALMESTILLENDE MEDIKAMENTER???


smaajento2

Anbefalte innlegg

NÅ ER JEG AKKURAT BEGYNT PÅ 8 SVANGERSKAPSUKE, OG HAR OMTRENT VÆRT SENGELIGGENDES DE SISTE 2 UKENE... DETTE BLIR VÆRRE Å VÆRRE... JEG ER KVALM, TRØTT OG SVIMMEL... JEG FUNGERER IKKE I DETHELETATT..

 

LURER PÅ OM ANDRE HAR DET PÅ SAMME MÅTE, Å HVA SYNS DERE HJELPER??

 

HAR DERE PRØVD RESEPTBELAGTE MEDIKAMENTER?? HJELPER DET?

 

HILSE EN SLITEN MAMMA SOM VENTER NR 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

går selv i uke 9 og har vært kvalm siden 5+3, jeg har fått AFIPRAN og det hjelper utrolig... det tar bort kvalmen, men er uggen og føler meg ikke i form for det, men godt å ikke være stup kvalm hele tiden, jeg må passe på å spise og sove nok da holder jeg det i sjakk.

 

fikk det av legen, prøvde først sea band men det hjalp ikke på meg,

har også hørt ingefær rot kokt til te skal hjelpe.

 

Tror ikke jeg kunne fungert uten afipran, har to små som også skal ha en mamma som er til stedet i tillegg til hus og jobb.....

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd noe nå men har prøvd afiparn tidligere etter en op det funket veldig..

 

de seabands sakene er så stramme på håndleddene synest jeg. får helt vondt av de å klarar ikke bruke dem

 

er gørr kvalm hele tiden å kaster opp endel hver dag formen er ikke god kanman si..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingefær hiver jeg meg også på, og cola. Ville ikke prøvd ut så mange nye medikamenter nå, i fare for å miste. Hold ut! Det kommer noe deilig ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Du kan ta postafen. (er reisesyketabletter) om d er skikkelig ille hele tiden.

Hvis ikke lønner d seg å spise lite ofte. Ha kjeks eller knekkebrød (gjerne niste når du legger deg, som du spiser før du står opp)

Te kan også hjelpe

 

Dette var noen av rådene jeg fikk av jordmor =)

Er ikke så plaget med kvalme nå lengre, er i uke 11. Håper d går over for deg også snart da =) er kjempe slitsomt når det står på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

d går over

hadde d samme selv

nå er eg kun svimmel en gang i blandt

var selv sengeliggende i ca 2 uker.

er nå 10+2

gikk plutselig over hos meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn.. prøvd ALT av kvalmestillende, uten hell.... Har nå lagt i 3 uker. Vært innlagt i 4 dager også. Eneste som har litt virkning er akupunktur.. det er dyrt i lengden, men verdt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle gode svar og tips...

har prøvd det alle meste.... uten å merke noe bedring..

 

har nå vært sengeliggende i 2 uker... å nå kjenner jeg at jeg er LEI!!

nesten sånn at jeg føler meg deprimert... jeg blir så frustrert av å ikke klare noe... bare se på at alle lever rundt meg mens jeg føler meg "død".. grusom følelse!!

 

håper de neste ukene blir bedre... ellers aner jeg ikke hva jeg gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dessverre er det noen av oss som blir så dårlige...Selv var jeg sykemeldt og sengeliggende de 16 første ukene av 1.svangerskap. Gikk ned mange kilo. Ble deprimert også. Ingen gode råd hjalp jo.

Tilslutt havnet jeg på sykehus. Da hadde jeg kolapset fordi jeg var dehydrert. Der fikk jeg prøvd ut 4-5 forskjellige kvalmestillende medisiner for å finne ut hva som fungerte best for meg. Ingen av de tok vekk kvalmen, men hjalp så jeg fikk i meg væske og næring.

 

Ikke meningen å skremme med å fortelle hvor fælt jeg hadde det. Men er lurt å oppsøke hjelp før en blir så dårlig. Ikke alltid legene skjønner - de sier bare at det er normalt å være kvalm. Så stå på til du finner noen som forstår hvordan du har det. Kan være lurt å nevne at du føler du blir deprimert. Det tas som oftest på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det helt grusomt med kvalme og oppkast. Ble sendt på sykehus for å sjekke blodprøver og foster. Tilfelle jeg trengte næring der . Men alt sto bra til. Fikk postafen reisesyketab ( uten resept) Tok dem før jeg la meg på kvelden. 3 dager tok jeg tab Siste tab 17 mai. Etter dette har jeg bare kastet opp 2 ganger. Kvalmen er nesten vekk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...