Gå til innhold

Hor mye har dere......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen etter at alle regninger er betalt i mnd. ?

Hvor mange er dere?

Holder på å sette opp budsjett og kunne vært kjekt med en pekepinn :)

Jeg er alene med 2 barn. hva kunne vi greid oss på tror dere?

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alene med ei jente på 2 år;

Samlet nettoinntekt ca 33 000 pr mnd (netto)

Etter at husleie, strøm, forsikringer osv er betalt tipper jeg vi sitter igjen med ca 15 000,- til mat, husholdning, klær og annet moro..

Men godt du minnet meg på at jeg må sette opp et budsjett :o)

Skrevet

alene med 1 barn og har 5000 til mat, klær, ting og tang når alle faste utgifter er betalt. ikke akkurat fett, men når man har et bra budsjett og prioriterer, så går det:) vil man så klarer man. må legge til at jeg sparer 1000 hver mnd til store ting som knerten kommer til å trenge senere. ser ikke for meg at jeg klarer plutselig å betale for ny pc, skiutstyr, sykkel o.l. uten en langsiktig spareplan:)

Skrevet

Er alene med ei på to.

Jeg har mellom 4000 og 6000 pr mnd etter regninger er betalt. Dette skal da dekke mat, klær, årsavgift, bilreperasjoner, tv-lisens, medisiner, lege(til mor), bomring og div. andre uforutsette utgifter. Ikke fett, men det går. Spiser mye hos foreldrene mine. Dersom busstilbudet hadde vært bedre, hadde vi kunnet kutte ut bilen og hatt 1500 kr mer å rutte med i mnd:(

Beregner ca 3800,- i mnd til mat, bleier og diverse husholdningsprodukter, og resten må settes til side.

Skrevet

Er alene med 1 unge og to hunder.. Etter at alle regninger pr md er betalt sitter vi igjen med 2000 til mat og klær ! Og så får jeg høre kommentarer når min mor kommer med litt ekstra i ny og ne at jeg er bortskjent !!!!! men vi klarer oss ! :-)

Skrevet

Er alene med 1 unge og to hunder.. Etter at alle regninger pr md er betalt sitter vi igjen med 2000 til mat og klær ! Og så får jeg høre kommentarer når min mor kommer med litt ekstra i ny og ne at jeg er bortskjent !!!!! men vi klarer oss ! :-)

Skrevet

Oi, hvordan får du det til?? Mat til hundene koster jo endel, og barn er langt i fra gratis, selv etter regninger er betalt? Har du et budsjett du vil dele? Må jo si du må være eksepsjonelt flink til å prioritere riktig!

Skrevet

Jeg er alene med en på snart tre år.

Inn i måneden har vi vel:

12 tusen i Aap

6 tusen i OS

1 tusen i bidragsforskudd

ca 2 tusen i barnetrygd.

Så rundt 21 tusen i måneden.

Ut går det ca:

1000 til studielån

600 til kabeltv/internett

6600 til husleie

2000 til strøm

2-3000 i telefonregninger

600 på sibakortet

Og ellers rundt en 1000 på uforutsette regninger

så ca nesten 15 tusen går på faste utgifter, sånn +/-

Sitter igjen med 6000- 7000

Det blir egentlig litt lite å leve på, spesielt når OS forsvinner til sommeren.

Planen min er nå å sperre abbonemanget mitt så jeg kun betaler fastpris men ikke får til å bruke det (er bindingstid på så får ikke avsluttet abbonemanget enda) og heller bruke kontantkort. Da sparer jeg minst 1500 i måneden.

Sibakortet blir ferdigbetalt til sommeren så da er den utgiften borte.

Og heldigvis går strømmen ned til sommeren, pluss at jeg har ordnet meg annet strømabbonemang så jeg går ned en tusenlapp i utgift der også. Og når jeg mister OS må jeg fryse studielånet en stund for jeg kommer ikke til å ha råd til å betale det.

Skrevet

Har ca 20 000 inn i mnd.

Er alene med 1 barn på 2 år.

Eier egen leilighet & bil.

Har ca 6000 igjen når absolutt alt av lån/regninger er betalt.

Klarer oss veldig fint på d:)

Å i helga flytta kjæresten inn så da får vi nok enda bedre økonomi + at vi slipper å reise de 3 timene oss imellom:))

Skrevet

16000 i lønn

4000 i OS

2000 barnetrygd

1000 i birdag.

Så 23000 inn hver mnd,

Ut:

Boutgifter (lån+ fellskostnader) 10 000

Forsikring 500

Bhg 2700

Mobil 400

Studielån 1600.

Så rett i underkant av 8000 igjen til mat osv. Sparer 4000 av dem,

Når OS forsvinner rett over sommeren, blir det med et trangere, da forsvinner 2500kr. Men har hittil skattet 36%, så har mulighet til å sette ned skattetrekket en god del (får 60 000igjen på skatten, så i snitt skatter jeg 5000 "for mye" hver mnd)

Skrevet

Hundemat er allerede tatt med før de 2000.- Så 2000,- skal dekke mat til meg og ungen, og evt klær.. Det siste er jeg heldig å få arve fra noen :-)

Det som jeg sparer mye på er rett og slett å planlegge hva vi skal spise hele uka, og handle etter det. Da sparer jeg masse impuls kjøp.

men heldigvis så er dette kun 4-5 år framover, og så blir det lettere.. Har nå et banklån som er bunnet til da, så da får jeg ca 4000,- pr md ! Det blir godt ! :-)

Budsjettet jeg satte opp var huslån, alle faste utgifter som nrk lisens, strøm, 1 sekk hundemat pr md, osv.. og da har jeg 2000,- igjen.. Men han jeg er separert fra vurderer nå å betale halve barnehagen og.. det hadde vært godt, for da hadde jeg hatt 1200,- mer pr md.. ! Her hjelper hver hundrelapp :-)

og så har jeg mamma som stadig kommer innom med litt barneklær, frukt, noen grønnsaker som hun tilfeldig vis kom over.. ;-)

Skrevet

Sitter vel igjen med 4000kr som skal dekke mat, klær, husholdning etc..

Det pleier å ordne seg ;)

Men nå i sommer når det kommer tre bryllup (med tilhørende utdrikningslag) blir det trangt...:/

Opererer med en regningskonto, en brukskonto og en sparekonto, lettere å holde oversikten :) Burde egentlig hatt en egen "matkonto" også men ;)

Alt av penger kommer inn på regningskontoen (ikke noe kort til den).. Så overfører jeg fra den til brukskontoen, enklere å holde oversikt :) (Da alt kom inn på brukskontoen var det veldig lett å bruke det som stod der..)

• 2 uker senere...
Skrevet

Meg, min datter på 3, to hamstere og 1 katt...

vi har igjen ca. 3000 kr til "fun" når alt er betalt... altså regninger og mat... (da har jeg regnet 3500 kr i mat, aner ikke om det er lite eller mye)

Men det går. Eier leiligheten så går til oss selv...

Skrevet

Jeg er alene med sønnen min på snart 4 år, han går i bhg. Er student

Inntekt

Os,barnetilsyn og studiestøtte: 13700kr

Barnetrygd 2000kr

Bidrag 3000kr

Bostøtte 2800kr

Stipend 7000kr

Til sammen 28.500kr.

Har vel rundt 14.000 kr til overs når alt er betalt og det går jo veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...