Venter tvillinger Januar13 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Hva tar dere?? Fikk beskjed av jm og begynne og ta jern nå,så jeg har begynt på Amino jern ferrochel.. Fler som bruker den??
FrkVips Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Ja, jeg tar jerntilskudd og har gjort det i hele svangerskapet. Forsøkte meg på flere typer før jeg til slutt landa på Niferex. Den er den typen som har hatt minst påvirkning på magen min synes jeg, så det går greit å ta den. Har ikke forsøkt Amino Jern Ferrochel, så den kan jeg ikke si så mye om dessverre.
Lumsa Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Ja, tar Niferex. Ikke særlig happy med jern, men det går på et vis. Floradix tar jeg også - synes det hjelper vel som bra og er helt ufarlig for magen, men jm ikke enig der.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2010 Jm mi nevnte Floradix for meg,men den har jeg tatt før og fikser den ikke.. Så jeg har begynt og ta Amino sett de har reklamert den her inne og andre gravide nett sider..
Gjest Sharazi Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Jeg tar Hemofer. Det er den mildeste for magen. Min fungerer iallefall helt perfekt!
venterbarnnr2 Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Jeg husker ikke hvilken type jeg brukte, men pass på å drikk appelsinjuice når du tar jern. Da tar kroppen din opp jernet mye bedre :-)
Lilleprinsesse76 Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har tatt Hemofer, da den skal gi lite plager med magen. Det stemte ikke i mitt tilfelle og magen ble helt på styr. Heldigvis kunne jeg stoppe etter forholdsvis kort tid, da jerninnholdet ble bra igjen:o)
SpongeBob Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Hva har dere i HB for tiden? Ble målt til 10,6 i morges og fikk streng beskjed om å begynne med jern (bleurgh!)
Lilleprinsesse76 Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Jeg hadde også 10,6 da jeg måtte begynne å ta jern. Nå er jeg oppe i 12,6.
Rose69 Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Jeg brukte Hemofer først, men jernlageret steg ikke-gikk bare nedover...helt til 6 !! Ikke rart j r slappfisk! Nå har j begynt med Amino Jern Ferrochel...sammen med C-vit (multivit.) samt app.juice.Får håpe d hjelpe! Noen som vet hva faren v for lavt jern er forresten..???
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har prøvd både ferromax og Ferro-Retard. Begge disse ble jeg dårlig av. Jm sa dette var som å ete spiker for magen. Jeg fikk beskjed om å prøve Floradix. Smaker ikke så godt, men har ikke vært så ille i magen etter å ha tatt den. Spent på å se på blodprøven til uka. Var nede i 9,1. Står å lese følgende på nettet: For å ha nok blod til å forsyne fosteret med næring og oksygen via morkaken, begynner kroppen din å produsere mer blod. Man regner med at blodvolumet er nesten 50 prosent større i graviditeten. Økningen i blodvæske (plasma) er relativt større enn økningen i de røde blodlegemene, slik at hemoglobinkonsentrasjonen (Hb; blodprosenten) faller, selv om det faktisk er en økning av røde blodlegemer i blodet. Til produksjonen av de røde blodlegemene trengs det fremfor alt jern. Hvis du ikke spiser litt mer jern enn ellers, vil det kunne bli for lite til å produsere den ekstra mengden røde blodlegemer du trenger i svangerskapet. Fallet i hemoglobin blir større enn normalt. Det største fallet i blodprosent ses normalt når du er 25 til 30 uker på vei i graviditeten. Deretter vil blodprosenten stige igjen mot slutten av svangerskapet hvis du får i deg nok jern. Hvorfor er jern viktig for deg? Jern er et mineral som er viktig for produksjon av røde blodlegemene. De røde blodlegemene er viktige fordi de via hemoglobinet transporterer oksygen til alle cellene våre.
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 Jeg tar Niferex og er veldig fornøyd med det :-) Hadde jernlager på 5 i mars og måtte derfor begynne med jerntabletter. Vet ikke hva jernlageret mitt er nå, men HB har iallefall steget fra 9,4 til 12 :-)
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 Bruker duoferon, men tar det alltid, ikke bare vaed graviditet. Men merket ikke noe forskjell på magen da jeg begynnte med den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå