Gå til innhold

Trenger noen råd av erfarne mødre jeg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 9 uker og har til nå være et mønsterbarn. Ikke noe gråt bortsett fra litt sutring når hun er trøtt og sulten.

Men den siste uka har vært helt forferdelig. Om kvelden i 21.30 tiden er det i gang. Skikkelig hyling, gråter slik at hun mister pusten.

Vi prøver alt vi kan, hun nekter å ta puppen, det er ikke noe i bleia, og etter en god stund med byssing av far (mens mor sitter å gråter av at tulla hennes har det vondt) så roer hun seg endelig og klarer å spise litt. Men da av flaske, for hun har ikke tolmodighet til å ta puppen imellom all gråtingen.

Så sovner hun og er stille og rolig hele natten, spiser av puppen på natten også.

Men i dag har hun holdt på sånn siden morningen, fikk hun endelig til å sove nå,men hun har ikke spist noe særlig.

Jeg får så inmari vondt av at hun ikke har det bra. At jeg blir sliten gjør ikke noe enda, bare hun har det bra

Noen som har noen råd/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pumpet deg å sjekket at du har nok melk til et måltid for henne?

Skrevet

Ja, pumper meg ganske ofte, og vet jeg har nok melk. Så dette er ganske frustrerende. Hun er skikkelig sulten etter hun har holdt på med denne gråtingen, fordi det går virkelig ikke å gi hun mat. Hun bare gråter og gråter. Og når hun endelig er ferdig holder hun på å sluke flaske. Men gråtingen kan også starte rett etter hun har fått mat og jeg vet at hun er mett.

Skrevet

Først og fremst, slapp av. Du gjør helt sikkert en veldig god jobb med henne.

Så henger jeg meg på henne over her. Det er jo mulig at du ikke har nok melk til henne lenger og at hun derfor trenger litt tillegg. Eller at du prøver ut diverse for å øke melkeproduksjonen.

Noen ganger trenger barnet mer melk en hva du klarer å produsere og det er ikke noe gale med det.

Selv begynte jeg også med tillegg til tulla når hun var 11 uker gammel. Da hadde jeg ikke nok til henne på kveldene.

Lykke til, det gå seg nok til skal du se.

Skrevet

Det kan jo være magevondt?

Bæsjer hun fint? Er ho flink til å rape?

Du kan jo prøve minifom i ett par tre døgn for å se om det hjelper.

Skrevet

Kan hun være overstimulert? Fått for mange inntrykk i løpet av dagen?

Gutten min fikk sånne anfall på den alderen hvis vi hadde vært ute på noe i løpet av dagen. Spesielt om vi hadde vært på besøk, og det var flere som hadde holdt ham og styret med med ham.

Han var i tillegg veldig nysgjerrig og oppvakt og tok nok inntrykkene ekstra til seg.

Og så er det viktig at du beholder roen, at du sitter å gråter og er fortvilt gjør det ikke bedre. De leser oss som en åpen bok, og reagerer også på vår sinnstilstand.

Skrevet

I de siste dagene så har hun sovet ganske lite på dagen.

Den ene dagen sov hun to økter på halvannen time før klokken to og var våken helt til hun skulle legge seg. Hun fikk ikke til å sove, selv om jeg prøvde mange ganger å legge henne da hun nesten sovnet. Men hun ville ikke sove oppå meg heller. Så kanskje litt lite søvn. Hvor mye er det vanlig at barn på 2 mnd sover på dagen?

Huff, det er vanskelig dette. Husker jeg gledet meg da jeg var gravid til hun skulle komme ut, og jeg kunne til enhver tid se at hun hadde det bra, og ikke bekymre meg.

Men dette er frustrerende, man vil jo at barnet skal ha det bra til enhver tid!

HI :)

Skrevet

Anonym 12.21 her

Min sluttet omtrent å sove på dagtid når han var 2 mnd, sov en halvtime nå og ti minutter da. Ofte sov han bare en time tilsammen på dagtid. Og det var nok også grunnen til at han ble så urolig på kveldstid. Han hadde nok mye lavere tålegrense for stimuli når han hadde sovet for lite.

Skrevet

hun sover 4-6 timer om dagen (står opp ca 07.30 og sovner ca22-23 tiden) og ikke lenger to timer om gangen. Jeg vekker hun aldri, lar hun sove. Det er jo en grunn til at hun sover. Hun sover også hele natten, bortsett fra når hun spiser da:)

Kan det være lite søvn som gjør at hun gråter så ekstremt?

Får se i kveld, for hittill har hun sovet 6 timer fordelt på 3 økter, og hun sover enda :) Sikkert kjempetrøtt da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...