Gå til innhold

Travelt å være gravid.....!

Anbefalte innlegg

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg tittet gjennom kalenderen min og fant ut at jeg i løpet av mai måned skal ha 1 legetime, 2 jordmortimer, 1 ultralyd, 1 kiropraktortime, 1 fysioterapauttime, 1 ammeveiledning hos jordmor (frivillig) og 1 modningsakupunkturtime (frivillig)...

Jeg jobber nå 50% pga en låsning i bekkenet og noen av timene er da pga dette, men hvem er det som har tid til å jobbe 100% egentlig....? Det er vanskelig å ikke la graviditeten gå ut over jobben på noen måte.. Syns jeg da! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De timene skal jo gå i vanlig arbeidstid, og er del av oppfølgingen du har rett til som gravid. Men skjønner hva du mener, dette er tredje svangerskap og jeg har nå 5 uker til permisjonsstart. Har hatt en tre-dagers pga forkjølelse, ellers ikke én sykedag underveis med noen av de andre. Men nå går det på stumpene løs her... Jeg var hos jordmor i går, og etter innledningsspm om hvordan formen er (jo, takk - merker bekken og hektisk hverdag godt) spurte hun på om jeg hadde tenkt på å gå ned i stillingsprosent? Jo, jeg måtte jo innrømme at jeg hadde vært innom tanken om å be legen vurdere å redusere meg til 80% eller så, så jeg kunne få litt kortere dager. "Da SKAL du!" svarte hun, med klar melding om at hvis jeg i det hele tatt hadde tenkt tanken hadde jeg værsågod å gjøre det. Hun foreslo 50% sykemleding "i første omgang" og jeg kjenner at jeg blir deppa bare ved tanken... Var nok ikke klar over hvor mye av selvfølelsen som henger på å være "flink" og jobbe fullt fram til permisjonsstart...

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg har en jobb jeg elsker, i tillegg til at jeg er pliktoppfyllende, så det er greit med noen jordmødre/ leger som sier ifra.. Jeg har vært 50% sykemeldt fra uke 31. Det var da bekkenet mitt låste seg, pga overbelasning.. (Er 34 + 5 nå).

Men det er viktig sånn psykisk å være i jobb. For min del er jeg førstegangs, så jeg har ingen unger å ta meg av hjemme. Tror jeg hadde flydd på veggen om jeg hadde måttet sykemelde meg 100%!! Men samtidig har jeg merket at det har vært godt å redusere stillingen min, fordi jeg da gradvis gir bra meg ansvar og venner meg til tanken om å være borte fra jobben et helt år.. Men det er kanskje forskjell på yrker også.

Skrevet

Er vel i samme situasjon, hater tanken på å skulle gi fra meg alt. Selv er jeg jo gammel (36) og tredjegangs, så det tar på å ha to små og full jobb, lang reisevei osv. Kjenner litt på at jeg kommer til å bli skuffet om legen ikke samarbeider, så det er tydelig at jeg nok er mer klar for 50% enn jeg tror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...