Gå til innhold

Klær om sommeren....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere langermede eller kortarmede bodyer om sommeren? Regner med at man trenger begge deler, alt etter som... men lurte på hva man sannsynligvis trenger mest av.. Ny og uvitende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat like grønn som deg :)

Men jeg har kjøpt inn 5-6 kortermede bodyer i størrelse 50(som de gjerne vokser fort ut av). Siden min baby forhåpentligvis kommer ganske nøyaktig til terminen 31. juli, så regner jeg med det blir varmt enda ute. Blir det kjøligere enn jeg tror, så er det bare å ta på noe litt varmere over. I størrelse 56 har jeg kjøpt 3-4 kortermede og resten langermet. Kjøper ikke inn en hel haug med klær allerede nå, for jeg tenker slik at det som mangler kan vi kjøpe inn når hun har kommet :)

Setter pris på alle råd som kommer her inne, for jeg føler meg like grønn som deg. Håper ikke jeg har bomma veldig med innkjøpene forepig.

Skrevet

jeg tror jeg stemmer for langerma. Dersom det er sol må jo huden dekkes til uansett. Og jeg ville ikke hatt noe særlig trekk direkte på huden til en nyfødt. Antall dager med skygge kombinert med høy temperatur og uten trekk tror jeg er få, så derfor tror jeg lyse langerma bodyer er mest aktuelt.

Skrevet

Fikk ei jente i slutten på juni for 3 år siden. På første kontroll på helsestasjonen i beg. av juli, hadde jeg på jenta mi kortermet body. Men fikk da så hatten passet, for jordmor sa at så små babyer ikke skal ha noe som helst trekk direkte på kroppen, for små babyer klarer ikke å styre kroppstemperaturen sin selv. Så uannsett varme, LANGERMET body de første månedene, fikk jeg beskjed om.

Så denne babyen får ingen kortermet body denne sommeren.

Skrevet

Jeg har fått beskjed fra folk som har erfaring at små babyer skal ha langarmet body, og hvis det er veldig varmt skal de regulere varmen med beina. ta av sokker og bukse! så jeg har også kun kjøpt langarmet bodyer!

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor varmt det er. Da min datter ble født i juli 06, var det så ekstremt varmt at vi fikk beskjed av de som jobbet på ullevål om å ta henne med ut i den lille sengeboksen med så lite klær som mulig på. Har bilder av henne en dag gammel i kortermer body uten teppe. Det var ca 30 grader på rommet på sykehotellet og luften sto stille, derfor måtte vi ut. Men utenom dette, så er jeg enig med de andre at små babyer ikke skal ha trekk på seg.

Skrevet

For to år siden da småen var liten var det så varmt at jeg hadde "gjennomtrekk" i leiligheten og luftvifte i rommet, småen lå i kortarmet body, og det var så varmt at vi ikke kunne gå ut!! Det var ikke noe særlig! Sier "gjennomtrekk" fordi jeg lærte at når det var så varmt og ikke noe luft så er det nesten umulig å lage trekk i det hele tatt.. ! Så både langarmet og kortarmet, og kanskje ull, blir nok brukt gjennom en norsk sommer..!

Skrevet

Helt enig i at babyen ikke bør ha nakne armer uansett årstid. Men jeg tenkte at dersom hun har på seg en sparkebukse eller en bukse+overdel så må det vel holde med en kortarmet body under? For bodyen er vel på en måte babyens undertøy?

Skrevet

Jeg er enig i at babyen ikke skal få trekk på seg og at jeg vil da bruke langermede. Men jeg tenkte jo at det kan bli ganske så varmt inne på sommeren, og da er det jo greit å bruke en kortermet body så lenge minsten ikke får trekk på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...