Gå til innhold

Noen i gartnerlosjen som er så gartner at de har utekaniner?

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet

Og i tilfelle kan dele litt erfaringer med meg? Det flytter nemlig utekaniner hit til sommeren...foreløpig er jeg bare glad for at de skal bo ute, og ser for meg at det iallefall er bedre enn inne? Skal bygge bur og innhegning og trenger råd.. Må vel en tur på biblioteket og snoke, kanskje, men tenkte kanskje med litt flaks fant jeg hjelp her;)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har ikke, men jeg vil gjerne vite alt du får vite... det hadde vært kos, men vi har nok ikke mulighet, tror jeg. Kan jeg snylte litt på dine?

Gjest amandine
Skrevet

Selvfølgelig! Har lest meg frem til at stort sett alle kaniner kan være utekaniner hvis man bare begynner om sommeren så de rekker å få ordentlig pels. Var noen på gies bort på finn i går, men vi var for sent ute, og ungene som da følte seg slått på målstreken brøt ut i sår gråt..Så da måtte vi hoppe i det og love på tro og ære. Skal bruke tiden frem til ferien på forberedelser, og når vi kommer hjem skal kaninene i hus..

Gjest sug lut
Skrevet

Men kan de være ute på sprengvinteren altså? Jeg bor jo i et kuldehøl (i parentes bemerket er det fremdeles snø i oppkjørselen, selv om hagen nå er fin og bar) og det er ikke en bombe om det er langt ned mot -20 her. Da må man vel ha innlagt strøm og greier?

Gjest amandine
Skrevet

Tror de snakket om grense ved -20, faktisk, men du kan jo kjøpe en sånn infrarød varmelampe til de kaldeste dagene? Med en skjøteledning? Har du virkelig snø fremdeles? Hjelpes! Her er bjørka grønn..

Gjest sug lut
Skrevet

Det hadde vært utrolig koselig, da... Mener du at opp til -20 trenger de ikke varmelampa?

Snøen er nedafor muren i skyggehølet, så jeg velger å late som jeg ikke ser den. Men bjørka springer nok her i løpet av neste uke også. Fikk rakt resten av plenen i går og spadd opp et nytt bed (det er deilig med stikkspade!) og fiksa litt ny jord, men ser ikke for meg utplanting før nærmere 1. juni, det er kaldt (6 grader) selv om det er sol, og vi er litt vindutsatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...