Gå til innhold

Aktiv baby!!


mor fra Averøy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg går i uke 32, og har en utrolig aktiv baby i magen, den er i bevegelse hel tida. På utsiden av magen vises det godt at det er aktivitet, og det er konstant en fot eller albue som dunker i ribbeina.

Da jeg var hos legen i går spurte jeg om det er noe sammenheng mellom stor aktivitet i magen, og hvordan barnet blir når det kommer ut....men det visste han ikke. Er det noen der ute som har hatt aktive babyer i magen, og hvordan var aktiviteten da babyen kom ut?

 

Jeg er IKKE redd for å få en aktiv unge altså!! Det er bare det at de to andre ungene var ikke slik, da måtte jeg sette eller legge meg ned for å kjenne etter liv, hvis jeg var i bevegelse kjente jeg ikke noe. Men denne gangen er det full rulle hele dagen.Uansett hva jeg gjør.

Jeg mener den igjenkjenner Pappa sin stemme, for da blir det stille ett sekund, før gymnastikken fortsetter.

Snålt!

Jeg har slutta å bruke "silke"/ blanke bluser og kjoler, for da vises det veldig godt, og folk jeg er sammen med blir bare sittende å se på magen, det er jo fasinerende. Noen sier at jenter er mest aktive...?

Jeg må innrømme at jeg er spent på hvor lenge det er plass til å røre seg så mye..... Enda er den bare 1400 gram.

 

Gleder meg veldig til å se hvem dette er, og føler meg veldig heldig som får bli mor igjen!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to jenter fra før. Mye bevegelse, og vondt i ribbeina med nr en, men veldig stille i magen med nummer to. Må nok si at nummer to var mye roligere som baby, men det har snudd nå som de er blitt 3 og 2 år. Den lille i magen (som vi ikke vet kjønn på) er også forholdsvis aktiv, men ikke slik at det gjør vondt enda, heldigvis. Er 30 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 32 uker på vei, og merker det samme. Vesla mi har vært utrolig aktiv gjennom hele svangerskapet, jordmor bemerket tilogmed at hun hadde det svært hektisk der inne til 1. ultralyd.

Jeg har jo også lurt litt på hva dette kan bety, og har spurt mye rundt. Nå er vel dette ganske individuelt, men det er flere som har hatt barn med mye aktivitet i livmoren.

2 av 3 har nå barn som er rolige og stille. Tredjemann har nettopp lært seg å gå, så der er ståa litt annerledes!

 

Blir spennende å se! Kanskje vi kan lage en tråd etter at de små kommer ut og viser oss? Vet mange lurer på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gutten va ekstremt aktiv i magen og var en aktiv og utolmodig baby. klatra på alt før han gikk,gikk når han var bare 8,5 mnd og huff så vi sprang etter han. Når han nærma seg 2 år roa han sæ masse og ble en heilt "ny" onge. dennan pia i magen e nesten litt vell rolig... så blir spennanes å se om det stemme med kordan d stemme når ho kjem ut og veks tel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...