Gå til innhold

Hvilken vogn skal man velge?


mor fra Averøy

Anbefalte innlegg

Hallo Damer!

Jeg forstår at mange av dere har kjøpt vogn. Det har ikke jeg gjort enda, men nå er det på tide å bestille, og da ble det fryktelig mye å velge i.

 

Har noen av dere erfaring med Simo kombivogn?

 

Jeg har en liten "konebil" med normalt bagasjerom, men er denne vogna litt stor å dra på?

 

Er det noen som kan anbefale ei god vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine erfaringer er at Simo har store og tunge vogner.

Pluss med disse vognene er at de er solida, og har stor bagdel.

I forhold til bilen din så tror jeg ikke du får plass til den.

 

På barnevognguiden.no finner du oversikt over vogner.

 

Lette og mindre vogner er f.eks

Mountain Buggy

Bugaboo

Easywalker

TFK.

 

Jeg har MB til storebror og er superfornøyd med den, så derfor blir det samme vogn som blir brukt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette med barnevogn er vanskelig, er jo rene vitenskapen jo! Mange av mine venninner med barn er fornøyde med sine Simo kombivogner. Ellers har jeg fått anbefalt både Brio Happy Duo og TfK sin trehjuling. Vet enda ikke hva jeg skal velge. Vi har heldigvis stasjonsvogn, så da blir ikke størrelsen et like stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en "tung" gammel simovogn til mine to første. Nå blir det TFK med tre hjul og sving. Var utrolig deilig å få seg ei lett trille (kjøpte en i merket Jane) da den eldste var noen måneder. Merket at jeg brukte den nesten hele tiden, og mindre og mindre simoen. Har ikke brukt TFKen enda, men gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde simo kombi forrige gang, den var stor og tung og svingte mot venstre (kjøpte brukt), og jeg hata den. Denne gang skal jeg kjøpe Emmaljunga Nitro City, hvor de to fremste hjulene er svingbare. Prøvde den i butikken og den var helt nydelig både å se på og å trille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt simo kombi. Aldri prøvd den før.

Drømmevogna er Silver Cross, men ble for dyr med tanke på at dette er siste mann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Quinny freestyle XL3 etter storebror, men den skal selges.

Får ganske mye i feriepenger i år, og skatten går så å si i null, så vi skal kjøpe ny vogn til lillebror! :-D Lillebror får en TFK jogger Twist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det en Emmaljunga City Cross, liten og lett, kun 11kg. Så enkelt for meg å få den inn og ut av bilen selv.( Har stasjonsvogn som han bruker på jobb, og en en liten golf som jeg bruker.) Tror nok Simo blir vel stor i en liten konebil ja. En venninne av meg har kjøpt simo, de har middels stor bil, de får såvidt lirket vogna på plass baki, syns det var litt trangt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også Emmaljunga City Cross. Lett vogn med fire hjul.Brukte fryktelig lang tid på å bestemme meg for vogn, men satser på at jeg blir fornøyd med denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har eg byrja å sette meg litt inn i vogner, det er det eineste som mangler nå (snart bare 2mnd igjen, så burde vell kjøpe snart?)

Me vurderer å kjøpe Brio Go, nokon som har erfaring med denne?

Har også sett på tfk joggster twist, men synes det er dumt at det ikkje går ann å snu sportsvogndelen på den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har simo duo og er kjempefornøyd. Bagen er stor og god, så jenta vår lå i den til hun var ett år, da skiftet vi til sportsdelen.

Vogna er også veldig god å trille både på asfast og i ulendt terreng. Og jeg synes slettes ikke at den er tung. Drar den ut og inn av bil fire ganger i uken, og det er ikke noe problem. Selv nå når jeg er høygravid..;)

Vogna får plass i bagasjerommet til både mor, far og to sett besteforeldre, så jeg tror ikke den tar noe større plass enn andre vogner? Det finnes dessuten et understell til den som heter kompakt og som tar mindre plass når du slår det sammen enn det vanlige.

Jeg ville definitivt gått for simo, hvis jeg skulle ha ny vogn igjen.

Men det er mye fint å velge mellom da:)

Jeg synes mange av de vognene som ser "tøffe" ut har så lav bag. Man må bøye seg så langt ned for å legge ned barnet. Og det skal man gjøre mange ganger om dagen...

Jeg går for simo!

Lykke til med ditt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har etter mye om og men valgt å bestille ny vogn til den babyen som kommer nå. Førstemann har hatt Easywalker SKY, og vi har vært kjempefornøyde. Greia er at hun fortsatt bruker sportsvogna MYE, og er kjempeglad i vogna si. Min tanke var å bare kjøpe en lett trille til eldstemann på 2, og la babyen overta EW'n... Men da slo pappa'n seg vrang. Han har genrelt ikke så sterke meninger om slike babyting, så når han først mener noe sterkt, er det greit at han blir "hørt". Han mente at vi ikke har kjøpt noe som helst nytt til denne babyen, og at ny vogn var på sin plass! (Han har et poeng..Her blir det MYE arv)

 

Som sagt, veldig fornøyde med EW sky - men har nå bestilt Brio Go! Gleder meg til å prøve den. Grunnen til at det ble den var rett og slett at du kan snu sittedelen... Siden eldste snuppa ikke trivdes i bagdelen, ble hun vledig tidlig flyttet over i sportsdel, og da irriterte det meg LENGE at jeg ikke kunne snu henne. Har ikke fått Go enda, men har sett at bagen er litt liten. Nå har vi jo EW i "bakhånd" visst vi plutselig trenger større bag utover høsten. Det var nemlig ganske stor forskjell på bagen på de to!

 

Ønsker alle lykke til med vognvalg. Det kreves jo snart bachelorgrad for å kjøpe vogn - jeg ble helt svimmel av alle valgene! ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo kombi og simo dypvogn her. Har aldri vært noe tvil. Syns de er best å trille og bruke. Litt store, men syns babyen får det lunt og godt. Du kan gå inn på simo.no og se der. De har fått nye understell som gjør de enklere å plassere i bilene. Du får den nok med deg. Kombi er veldig kjekk plassmessig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt TFK Joggster twist. Har fått den anbefalt av flere som er kjempefornøyde med den. Den har stor både liggedel og sportsdel og blir svært liten og nett når man klapper den sammen. I tillegg kan forhjulet låses og den har håndbrems. Problemet er vel prisen, men vi fikk den på salg og mange andre vogner ligger vel omtrent i samme prisleie iallefall Bugabooen og Urban Jungle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...