Gå til innhold

Noen studenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , jeg er snart i 2 trimester. og er halvvegs i studiene mine. Lurer litt på hvordan det er for dere som studerer i 3 trimester? Jeg er i uke 11 og begynner å komme ut av kvalmen, men tenker veldig på hvordan det blir å studere i 3 trimester.... Tenker at man er mer trøtt og uopplagt, men jeg vil jo helst fortsette.

Ville dere tatt permisjon, eller fortsatt på skolen? vet det er opp til meg, men vil gjerne høre andre folk sine erfaringer, både positiv og negative!

Blir veldig glad for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er student og har termin 29 mai. Holder på å avslutte studiet nå jeg da. Bacheloren ble levert i sluttan av april og den 12 mai har jeg siste eksamen. Det er tungt å sitte mye med denne magen, men ellers ha det gått veldig greit egentlig.

Har ikke vært plaget av noen spesiell trøtthet heller nå på slutten. Bekkenet har blitt fryktelig stivt og støl av all den stillesittinga, men ellers er det lite å klage på ;) Jeg ville fortsatt om jeg var deg iallefall og tatt permisjon når babyen kom :)

Skrevet

Stå på sier bare jeg:) Har en sønn på 5 mnd nå, født 27.11.2009. Jeg hadde kvalme og oppkast 5-6 ganger om dagen de 4 første månedene.. litt dårliger karakterer på vårsemesteret 2009! Hadde siste forelesning før eksamensperioden sent på dagen 26.11.2009. Vannet gikk natt 27.11.09 kl 03.30. Holdt sønnen min i armene for første gang 12.35. Første eksamen 7.12! Alt er mulig! Jeg var i dårlig form (bekken og rygg- føltes ut som jeg var 90 innimellom!) og gedigen! og under oppfølging for svangerskapsforgiftning. Dette semesterer har jeg hatt 37,5 studiepoeng med baby, og siste eksamen i morgen. Alt er mulig hvis du er vrang og sta :D Jeg har hatt med veslegutten på skolen, ellers har jeg lånt litt notater her og der. Leser når han sover, også koser vi oss når han er våken. Går ikke glipp av noe! SUPERT:) Går økonomi og administrasjon 3. året, så er en del tunge fag som krever konsentrasjon..

Hehe.. noe jeg burde hatt nå! Sitter egentlig å "leser" til eksamen i forretningsjus til i morgen.. kremt ;p Alt bruker å ordne seg. Masse lykke til:) Første gang jeg er innom bim etter fødsel. Savner magen litt innimellom Kos deg og nyt tiden. De vokser fort!

Skrevet

Jeg er snart 33 uker på vei, og har eksamen 1 juni. Studerer medisin og har enda 2 år igjen på studiet. Det har vært "tyngre" å studere i 3 trimester, men jeg har lagt opp mye av dagen selv og vært ganske selektiv med hva jeg har gått på av forelesninger osv. I praksis så er de veldig flink å ta hensyn og viser forståelse så det har gått bra.

Det viktigste er at du prioriterer helsa og hører på kroppen når den sier ifra. Er du frisk og rask ser jeg ingen grunn til at du ikke kan studere i 3 trimester også:)

Skrevet

jeg gikk på skolen da i høst, det var helt forferdelig. Gikk glipp av 2 mnd på skolen fordi jeg måtte sove og var så kvalm. Så dette semesteret gikk rett i dass :( Og i januar begynte de andre i praksis, jeg hadde vondt i bekkenet så tok permisjon fra praksisen, men har tatt det teoretiske.

Heldigvis gjorde jeg det, for jeg kunne ikke fortsatt med bekkenløsning (går på sykepleien, så er travelt yrke, og mye gåing).

Men ellers, hvis du bare har teori ville jeg fortsatt, men du må jo føle litt på det selv. Jeg er sliten, men kunne godt tatt mer teoretisk dette semesteret hvis det ikke hadde vert for praksisen.

Skrevet

Jeg studerer på deltid og det går, men er tungt å sitte en hel dag pga bekkenet. Er i 3 trimester og har min siste skoledag i dag, eksamener i slutten av Mai/begynnelsen av Juni. Jeg fortsetter studiene til høsten med en liten baby, og satser på at det vil gå bra. Er bare en uke i mnd.

Stå på, dette klarer du. :-) Pass bare på å ta hensyn til hva kroppen din forteller deg.

Skrevet

Takk for at dere delte erfaringene dine med meg, kjekt å lese=)

Jeg blir mer motivert når jeg leser om andre som det går fint med! Jeg er jo frisk og rask, sett bort fra kvalme og oppkast, så satser på at dette går i boks. I det minste vil jeg har unnagjort alt teoretisk så få jeg se om praksis(lærer) går greit;-)

Lykke til med fødsler og eksamen, dere som går på skolen nå =)

Skrevet

Det kommer selvsagt an på formen din, men for meg har det gått helt fint. Jeg har termin 15 juni, leverer masteroppgaven min nå 14 mai og har siste eksamen 31.mai. Så jeg håper han holder seg inne i magen så jeg får blitt ferdig...:) Er jo litt tung og slitsomt, men hodet fungerer like fint, selv om jeg kanksje må ta litt mer pauser nå fordi jeg er trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...