en_liten_en_til12 Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Vi skal dit om en uke og tar gjerne imot tips:)
ToPrinsesser<3 Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Har vært i Gerani som ligger et par km utenfor, men vi gikk/ tok taxi flere kvelder inn til Platanias for middag. Cosmos er en restaurant som ligger helt øverst i Platanias. Nydelig utsikt og veldig bra mat og service! Se link: http://www.cosmos-restaurant.gr/ Ellers er det vel verdt noen turer inn til Chania, veldig koselig by med fine restauranter langs hele havnen.
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Vi var der i fjor. Det var kjempekoselig! Var på flere flotte spisesteder, men jeg husker jo ikke hva noen het Var en litt oppe på en høyde. Der var det flott! Tungt å gå opp med barnevogn å sånn, men sååååå verdt det. Og så tok vi toget til badelandet som ligger ett stykke unna. Det var en flott tur, og vi kosa oss store og små (men je husker jo ikke hva det het heller Men det er bare å skjekke på togstoppene som er i hovedgata. (tog på hjul altså) God tur!
Mom2Two Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Platanias er det mest tacky og forferdelige stedet ever. Usj.
auro Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Må vel si meg enig med Mom2Two der. Bare turister og jallasjapper. Men mange andre bra plasser på Kreta da.
En liiiten til. Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Laaaaaangt unna byen,måtte ta taxi,det var litt kjedelig syns jeg...men hotellområdet var fint.Dette var i Gerani da...
Gjest lillehi Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Gerani er jo ikke Platanias da :-) vi skal ned om to uker for fjerde år på rad. Vi bor i Agia Marina, men er mye i Platanias også! Elsker stedet og sier bare : gled dere:-)))) Enig i at dere bør prøve å få med dere en tur inn til Chania, der er det bare så koselig!! spesielt nede ved havnen! Togturen er også kjempekoselig!! Gled dere til en flott ferie på et supert sted, god mat og supre mennesker!! Jeg kan ikke vente til den 20. når vi drar, håper bare ikke det kommer noen ny askesky!! Da blir jeg sur da!! Hehe....:-)))
NostraStoria Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Må dessverre si meg enig med Mom2Two her...nillebutikker og haugevis med nordmenn...usj. Nei, reiser ikke dit igjen. Bodde i nabobyen da, men det hjalp ikke, hehe. Husker 1 bra ting, det er en nydelig restaurant i gamlebyen, litt oppå høyden. Var fantastisk bra. Men totalt sett er det verste stedet jeg har vært på, med lite autentisitet og lite sjarm.
en_liten_en_til12 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2010 Takk for gode tips! Så er det vel opp til oss og finne ut av om vi trives der eller ikke. Har selv bodd i Hellas i fem år, da på en bitte liten øy, så det skal bli spennende å se hvordan det er på Kreta også. Skal i allefall bli deilig med varme og sol!
gladmammatel2 Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Vi har vært i Agia Marina og kost oss kjempemasse. Ja det er massevis av turister og glorete butikker, men hadde ikke forventet oss noe annet. Vil man oppleve kultur så hopper man på bussen eller leier en bil og drar på utflukt Vi koste oss masse på Restaurant Nymphi i Agia Marina. Et svensk/gresk ektepar som driver stedet så flere av kelnerne snakker litt sånn kvasinorsk Ungene elsket pannekakene som de serverte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå