storesøster&lillebror Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Svigerinna mi venter andremann nå hvert øyeblikk, og vi gleder oss selvsagt!!- MEN jeg kjenner jeg er litt misunnelig.. På all den oppmerksomheten hun nå får, på hva hun skal få oppleve osv, osv.. Jeg vet det høres utrolig ego ut, og jeg blir flau av disse tankene, men det eneste som trøster meg nå er at det er min tur om 5 mnd! - og ikke hennes!! De samme følelsene fikk jeg da det viste seg at ei venninne av meg også var gravid, med termin omtrent samme dag som meg. Kjenner jeg ønsker det skal være vår tur nå, og ingen andre sin!!! Hun venninna mi har akkurat fått ny kjæreste da hun ble gravid, og vi har prøvd i over ett år, så nå ville jeg glede henne med at vi skulle ha igjen.. Og så kom hun med den nyheten, og jeg følte meg bare misunnelig og ikke spes. glad.. Er jeg helt fjols?!?! Ingen andre i heeele verden som noen gang har følt slik?? Isåfall forstår jeg det godt- føler meg kjempe slem!! Ble litt rotete dette her, men håper noen kan svare meg!
bunnie Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 det er ikke noe galt i å kjenne sjalusi eller misunnelse! Bare så lenge man ikke lar det gå utover dem på noen nagativ måte. Men jeg forstår deg godt!
storesøster&lillebror Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2010 Nei, jeg gjør ikke det.. Smiler og ler og gleder meg jo til barnet kommer, jeg bar eer misunnelig på prosessen tror jeg! Men dette er første gang jeg i det hele tatt forteller noen at jeg føler slik, så jeg tror ikke andre vet at jeg gjør det, tror ikke det vises på meg eller kroppsspråket mitt!
Noregsgard Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Kjenner meg igjen her =) Den ene tanten min var gravid, og så fikk jeg høre at en av de andre tantene mine også var blitt gravid. Så rett etter hun første hadde født så fikk jeg greie på at jeg også var blitt gravid!! Det var ikke planlagt i det hele tatt, og jeg var ikke spesielt glad. Men nå som jeg er snart 6 mnd på vei så gleder jeg meg jo noe voldsomt Men denne mnd er det tanta mi sin tur! Kjenner jeg er missunlig ja. Jeg gleder meg kjempe mye til lille nurket hennes kommer, det er som du sier selve prosessen jeg misunner henne Men jeg trøster meg med at jeg føder sist og får oppmerksomhet nok når den tid kommer =) Alle fortjener litt ekstra oppmerksomhet når de skal sette et nytt menneske til verden, og jeg unner henne all oppmerksomheten. Men gleder meg veldig til min tur
Miss Snow Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Vi får ganske samtidig som noen andre i familien. Vi fikk vite om dem for en stund siden, men vi har drøyd en god stund med å fortelle det, fordi jeg frykta at det bare kom til å bli mye sammenligning med dem. Nå har noen her og der fått vite om det, og det kommer veldig mange "åååh, da blir det jo nesten likt" eller "hvordan er formen din da? Hennes er sånn og sånn og sånn". Det er helt irrasjonelt, men jeg blir så irritert! Jeg syns ikke noe om å bli sammenligna med dem hele tiden. Jeg vil at vårt svangerskap og barn skal få stå for "seg selv", ikke bli målt opp mot andre i ett og alt.
M*A*S*H* Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Huff kom borti sendknappen. ...overfølsomme skulle det stå. Klart man er følsom når man bærer fram et barn, og gjerne vil ha masse oppmerksomhet, men jeg tror neppe omgivelsene rundt dere bevisst gjør forskjell på dere eller sammenligner svangerskapene deres for å være ekle liksom. En ventet baby er jo en gave uansett, forsøk å ikke fokusere altfor mye på sånne negative tanker og unn andre også den gleden. Den blir ikke mindre for dere som familie fordi om andre opplever samme gleden samtidig! Kos der og forsøk å nyt tida som dere har foran dere. Sjalusi er giftig, og dumt å bruke for mye energi på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå