Gå til innhold

Hva vil det si å ha fødepuls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til modningsakupunktur idag, og jordmor sa jeg hadde fødepuls. Vimsete som jeg er om dagen tenkte jeg ikke noe særlig over det før etterpå så jeg fikk ikke spurt henne skikkelig om det.... Hva betyr det liksom?? Noen som har fått høre dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om fødepuls ja =)

Så vidt jeg vet, så er det bare akupunkører som kan kjenne dette. Man har tre forskjellige pulspunkter på håndleddet. Når man blir gravid endrer den ene seg. Og når kroppen "går i fødemodus" forandrer den seg også...

Kan ikke noe mye om dette. Men det sies at dem som er flinke på det vet hva de snakker om =)

Skrevet

Oj,så spennende:) Jeg har vært og tatt modningsakupunktur i tre uker nå,og akupunktøren min har ikke sagt ett ord om at jeg har fødepuls:(

Men på tirsdag så hun på meg med engang jeg kom og sa at ansiktet mitt hadde forandret seg og at det ofte betydde at fødselen ikke var langt unna. Så det var jo noooooe...:)))

Skrevet

Hun jordmoren jeg var hos som sa dette er både jordmor og akkupunktør så da satser jeg på at hun har god trening i å kjenne på pulsen :) Det hørtes jo i hvertfall veldig lovende ut i mine ører, men skal forhøre meg litt nærmere neste gang hva hun mente. Spennende er det jo uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...