Gå til innhold

Sant at nippel stimulering er farligt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det kan føre til styrtfødsel eller at morkaken løsner??

Har hørt at det er et godt kjerringråd og jeg brukte det når datteren min skulle komme,og etter 10 min hadde jeg full effekt og riene var regelmessige og 6 timer etter var hun ute:)

Vil prøve igjen,men siden jeg har hørt om dette så er jeg i tvil,noen som vet? er ikke noe jeg tar opp med min mannlige lege:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer litt på dette jeg og :) termin om 4 dager og KLAAAAR! ;)

Skrevet

Hehe har temin om 10 dager og er veldig klar til å være hjemme på 17 Mai med en liten baby:)

Skrevet

Samme her :) ingen som vet noe om dette?? ;)

Skrevet

hmm.. har ei veninne som nettopp fikk beibi. hun stimulerte nipplene sine. har ikkje hørt noe om at det er farlig, men tror mange av kjerringrådene har noe skepsis i seg... vist du er i tvil, ring føden å spør. vil tro at de vet om det er farlig. vet vertfall selv at når eg begynner å nerme meg termin skal eg stimulere mine :P

Skrevet

Det står om det i Gro Nylanders bok "på vei". Der står det vel at man bør gjøre det på fødepoliklinikk mens barnets ve og vel registreres. Jeg synes det virker litt hysterisk, men er ingen ekspert. Så vidt jeg husker står det ikke noe om styrtfødsel og løsning av morkaken.

Skrevet

Det kan visstnok gi "riestorm" som igjen kan gjøre at babyen får for lite oksygen... Derfor har ikke jeg turt å gjøre dette... Men det er sikkert sjelden da. For jeg ser det står anbefalt mange steder.

Skrevet

når jeg skulle føde forsvant riene min, så da måtte mannen min stimulere brystvortene min for at de skulle komme tilbake! Så er nok noe i det, ja...:;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å gjøre det av jordmor når jeg prøver å få igang riene.. som tar tid. Massere til du kjenner rien kommer, så hold opp og start på nytt når første er ferdig.

Skrevet

Tror kanskje det menes at man må være veldig forsiktig med sånt og helst ikke gjøre det før etter termin. Sikkert litt farlig dersom man blir utålmodig og setter igang før kroppen og babyen er klar.. Men hva vet vel jeg. Synes bare det høres ubehagelig ut. Men kan jo hende jeg begynner å melke av utålmodighet når terminen er passert.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...