Gå til innhold

Hvilken søskenvogn velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av å lete etter den "perfekte" søskenvogn. Har lyst på en lett vogn men som også fungerer bra på snø fordi den primært vil bli brukt til å frakte og hente størstemann i barnehagen og slikt.

MEN, jeg er ikke interresert i å betale dyre dommer så da er det visst ikke så lett. For MB og tfk går vel bare ann å bruke som søskenvogn med bag på de nyeste modellene? Og de går jo ikke ann å få fatt i rimelig brukt.. Å da er jo resten av vognene noen tunge dråg eller med bittesmå fremhjul som vil være et slit på snøføre. så hva velger jeg da? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt!

Skrevet

Det lurer jeg på også!

Skrevet

Jeg har kjøpt en brukt GT Safari og har hørt mye bra om den. Er ekstremt god å trille, ryggdelene kan legges ned individuelt, men ikke med brukes med hardbag. Jeg hadde som deg ikke behov for å bruke for mange kronene på dette.

Skrevet

Har holdt på å lett og lett selv, så skjønner problemstillingen.

Barnas Hus selger ut 08-modellene til MB til rett under 4000kr nå:) hvertfall her i stavanger-området.. Vet ikke hvor mange det er igjen da.

Hadde tenkt å kjøpe den, men vet ikke om vi har mulighet akkurat nå, så da kjøper jeg nok den nyeste modellen, for da får jeg 2delt kalesj også:)

TFK ville jeg ikke ha da jeg så og fikk høre at største ungen ikke kan sitte skikkelig opp i den. Kommende storebror blir kjempefrustrert av å "liggesitte", så det nytter ikke.

MB har jeg sett mye av brukt da og jeg har bare hørt positive ting om å kjøpe de brukt også. En god vogn:) Vet ikke hvilken prisklasse som er for dyr for deg?

Har sett MB innkludert bag nede i 3000kr. Synes det er billig, jeg..

Skrevet

glemte å si at det er ikke bare de aller nyeste modellene som kan brukes med bag til MB. men du kan jo sjekke for sikkerhetsskyld med en butikk..Så får du høre hvilke som eventuellt kan/ikke kan..

Skrevet

Vi har kjøpt Phil & Teds Sport. Det blir 16-17 mnd mellom mine to. Vognen virker veldig bra, og tar liten plass. Det var viktig for oss.

Skrevet

Jeg har Phil & Teds Sport og er kjempefornøyd. Har brukt denne som sportvogn til førstemann og blir oppgradert til søskenvogn nå som neste også kommer. Men den har blitt brukt som søskenvogn når jeg har hatt et par ekstra unger i hus, og er kjempefornøyd!!!!

Den er lett å trille. Lett å få med seg. Tar liten plass både oppslått og sammenslått. Den er utrolig stødig i forhold til mange andre trehjulte vogner. Den er romslig. Du har mulighet til å gjøre den om til enkeltvogn når det ikke er aktuelt med søskenvogn. Du kan "stable" ungene på den måten du selv ønsker (selv om det er anbefalt å ha den tyngste øverst har ikke jeg hatt problem med å sette den tyngste nederst når jeg har vært ute på tur) Og ikke minst, du slipper bredden!

Skrevet

Vi har kjøpt ei kjempefin brukt TFK søskenvogn.Vi er kjempefornøyd.Har kjøpt softbag bare til babyen,siden vi har emmaljunga duo edge i tillegg..Søskenvogn må vi ha siden storesøster bare er to år :)

Hadde ei GT safari enkel trille.Den var kjempegod å trille,men vi likte den ikke pga snøre-stramming på rygg og at d ble dårlig fotstøtte for toåringen etterhvert.. På TFK vogna er det skikkelig fotbrett som 'låser' av en evt sovepose :)

Skrevet

Jeg har kjøpt Carena double swing med en hard bag. Jeg har hørt mye bra om den. Det er mellom store jul på den forran, som kan låses. Og jeg tror ikke den er så tung heller..

Med de to første hadde jeg en god gammel simo trille, og den var helt nydelig på all slags føre. Angrer på at jeg ga den bort!

Skrevet

Har twinner twis duo. Ingen over, ingen ved siden av. Har brukt den nå i to mnd. og har ingenting å utsette på den, annet enn prisen.

Du kan jo evt. se om du finner en som er brukt!

Lykke til med vognkjøpet.

Skrevet

Har kjøpt Emmaljunga City Cross. Har den single fra tidligere og er såå fornøyd at det ble samme i søskenvogn nå. Det er en ypperlig vogn! Den er dyr ny, men det ligger mange brukte på www.fin.no

Håper du finner en vogn du blir fornøyd med :)

Skrevet

Vi har også kjøpt Phil & Teds sport!

Skrevet

Vi har kjøpt EasyWalker Duo. Det blir 17 mnd i mellom barna. Gleder meg veldig til å bruke den, da jeg er storfornøyd med EW Sky.

Skrevet

Takk for mange svar:) Jeg har sittet en grense på rundt 4-5000 for en brukt søskenvogn. Har mest lyst på den nyeste tfk vognen men det blir altfor dyrt. Men dere som har kjøpt en litt eldre tfk og mb vogn, dere ,må vel ha babyen vendt fra dere vel? Det har ikke jeg så veldig lyst til da..,:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...