Gå til innhold

Sykepleier studenter med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne sykepleien til høsten og vi har 1 gutt som blir 3 år nå i sommer. Egentlig hadde vi tenkt til å vente i 4 år til jeg hadde fast jobb før vi prøvde på nr 2 men jeg synes 7 års forskjell på ungene er litt mye. Så nå vurderer jeg å prøve å bli gravid i månedene oktober, november eller desember. Skulle det ikke gå så venter vi til mars,april for å enten få barn etter 1 året eller etter 1.5 år.

Mitt spørsmål er kan det gå. Hver gang jeg nevner sykepleien for noen får jeg masse info om at det er så tøft og slitsomt. Masse obligatorisk og praksis. Jeg skjønner at ett hvert studiet er tøft på sin måte (jeg har grunnfag sosial antropologi fra UIB fra før så har studert på høyere nivå) men blir det for vanskelig. Med 2 unger og pendling?

Ps. Jeg har en mann som har fast jobb, god inntekt og som er veldig delaktig så sånn sett kommer vi til å klare oss fint.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg du kommer til å fikse helt fint! Så lenge mannen tar sin del av barnestell og hus, og du er strukturet og leser på dagtid når unger er i b.hagen! Kjenner ei alenemor med 2 barn som tok sykepleien;)

Har du motivasjonen er dette noe du klarer!!

Skrevet

Eg er selv sykepleierstudent som er alene med ei jente som er 2.5 år, og det går kjempefint ;) SÅ lenge du er motivert og prioriterer riktig, klarer alle man alle det ;)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei:)

Kanskje litt sent ute med å svare, men...

Jeg er sykepleierstudent i Tromsø på 3.året. Ble gravid mens jeg var i praksis på andre året. Kjempetøft med "heledøgnetkvalme", eksamener og oppgaver + praksis+ samboer som var lite hjemme pga. militærtjeneste, men DET GIKK BRA!:) Fullførte andre året, fikk permisjon fra studiene ett år, og nå er jeg begynt på igjen, med en sønn på snart ett år. Min erfaring er at jeg både fra skolen sin side, og fra praksisstedene fikk all den hjelp jeg trengte til å fullføre andreåret, og turnuser i praksis osv. er praksisveileder stort sett behjelpelig med å tilpasse til det du trenger. Jeg har tidligere studert språk og litteratur, og spl, er annerledes med det at det er langt mer obligatorisk undervisning, lengre dager, og masse praksis, og det ER tøft, men er du motivert for det, og innstilt på at det ikke blir enkelt, så er det et kjempeflott studium, og det kommer til å gå helt fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...