Påanigen :) Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Synes det var en så hyggelig tråd her med de med termin 5. mai - tenkte derfor jeg skulle prøve meg på det samme. Jeg har termin 11. juni (35 uker) og begynner å se lyset i tunnellen her. Jeg har under hele svangerskapet vært under ekstra oppføging grunnet mye blødninger og kynnere underveis. Formen har vært forholdsvis grei hele tiden, men i perioder har jeg fått streng beskjed om å holde meg helt i ro. Nå skal hodet være festet, barneklær er vasket og det meste av utstyr er i hus. Jeg er førstegangs og vet ikke helt hvordan ting skal kjennes ut, og er veldig spent på hvordan fødselen blir. Hvordan er det med dere andre?
nr13imagen Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Hei. Jeg har termin 17 juni. Formen har vært ganske bra, bortsett fra lavt stoffskifte og litt lav bl.prosent. Har vært rimlig trøtt da ). P.g.a. slimposebetennelse i begge hofter er det vanskelig og få så mye søvn som jeg føler jeg trenger. Vondt å ligge på sidene, magen og rygg er jo utelukket, så har ikke flere valg . ha ha. Men har gått sånn i 2 mnd, så skal vel greie resten også Babyklærne er vasket og stryket, og ligger sirlig plassert i skapet. Vogna er kjøpt inn, pluss ny dyne og pute. Mangler vel bare bilstolen nå. Hvet jo hva jeg skal igjennom, gleder meg ikke så mye til fødselen, men i det øyeblikket du kjenner babyen sklir ut , og du får den på magen er alt bare helt himmelsk. Kan ikke beskrives med ord det der . Du har virkelig noe og glede deg til.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Hei jenter! Jeg hadde det veldig bra i første svangerskap, da jeg kom over den første kvalmen ble jeg veldig frisk, og løp på fjellet til langt over termin denne gangen kan jeg bare se langt etter det ja.. Gleder meg til å bli ferdig å kaste opp, forhåpenligvis få mer energi og ikke minst ha muligheten til å kunne trene opp formen igjen..! Prøvene mine er bra nå, og baby vokser og trives ser det ut til, alt ser bra ut på papiret, heldigvis, og jordmoren min sa sist at hun hadde i grunn ikke trodd det skulle gå så bra da hun traff meg første gangene, var bare en skygge av meg selv.. det tar tid å komme opp igjen når man har vært et stykke nede(november mnd.husker jeg ikke mye av, var også innlagt et par ganger for væske intravenøst), og den dårlige samvittigheten ovenfor min skjønne 2-åring er i grunn det verste...lite orsk og kort lunte, tungt å sette seg og tungt å komme opp Og nå verker det både her og der hos meg og. Begynner å bli fri for liggestillinger, da både mage&rygg jo er umulig og har vært det ei stund,og hoftene mine verker mer og mer, snur fra side til side i eninga. Voi voi, her skranter det gitt ;PP Trøster meg med at det høyst sannsynlig går over igjen, ikke lenge igjen nå!! Det var dagens hjertesukk ja..hehe! nr13(?)i magen, hvordan er dette med bet.i slimposene i hoftene? Lurer på om det kan være noe sånt jeg plages med..? Eller om det kan være bekkenet, jeg vet ikke, kan ikke huske å ha hatt slike plager forrige gang. Ps; jeg har termin9.juni
TillaMaria81 Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har termin 19 juni og er i helt grei form, varierer veldig fra dag til dag, noen dager helt fin og masse energi, mens andre dager er jeg bare TRØTT sliten og helt utmattet. Trener fremdeles tre ganger i uken på Elixia, og håper jeg klarer fortsette med det. Synes det begynner bli tungt! Har gått opp fra 62-73 kg (er 165 høy) håper veldig vektøkningen stopper snart for jeg har ikke lyst på så mange flere kg selv om de nok for det meste ligger på magen. Sover ikke mye om natten jeg heller, vanskelig å ligge, heftig halsbrann, stor mage og våkner av leggkramper cirka tre ganger pr natt. Har ikke alt av ting klart helt enda, men får vel kanskej ta en siste runde nå snart og kjøpe inn det jeg mangler og vaske klærne:-) Veldig spent på fødselen og gruer meg nok endel...
nr13imagen Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Hei lilleklompen . Jeg har heller aldri hatt det sånn som dette før. Det er ikke bekkenløsning, det hvet jeg hva er. Har veldig vondt akkurat på benet i hofta vist du skjønner. Er ikke noe særlig plaget om dagen, mest når jeg får vekta mi der. Legen sa det var slimposebetennelse , og det fikk man gjerne ved ekstra belastning. Var ingenting å gjøre med sa han til meg .
*C* Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Heihei Jeg har også termin 11. juni, og formen min er fremdeles opp og ned. Sliter enda med kvalme, har bekkenløsning og er veldig trøtt til tider (lite jern). Alt i alt har jeg mer overskudd nå enn tidligere Vi har kjøpt inn alle de store tingene, men mangler nok en del klær ettersom vi ikke vet om det blir gutt eller jente. Jeg er veldig spent, og gruer meg egentlig ikke til noe. Det blir jo en ny tilværelse som jeg virkelig ser frem til Kos dere de ukene som gjenstår, slapp av og nyt stillheten Vi får nok å gjøre etterpå....:) STOR klem
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Hei! Endelig kan vi ha en "siste innspurt-tråd" Jeg har termin 15.juni. Formen er ikke bra om dagen, kjennes mest ut som om han kommer når som helst egentlig... Jeg har masse sterke kynnere som river både i mage og rygg, stikk-smerter og generell dårlig form (kvalm, sliten etc). Men nå går det fremover! Jeg syns det har gått så utrolig fort dette svangerskapet, så jeg er ikke i fødemodus enda. Kan ikke fatte at jeg snart er i fødsel, men jeg gleder meg helt utrolig til lillemann kommer og hilser på oss Håper siste innspurt går greit for dere jenter! Lykke til alle sammen!
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Takk for svar, det høres ut som samme, det verker godt nå som jeg har ligget på hoftene, men det pleier å gå seg litt til iløpet av dagen. I grunnen greit å vite at jeg ikke kunne gjort noe med det likevel får bare "stå'an av" de siste ukene vil du utdype antallet barn i magen din? Har du båret fram alle? Ellers vil jeg anbefale magnesium mot leggkramper! Evnt.med kalcium sammen, det tar jeg på kveldene, og jeg har kun glemt dem EN kveld. Da våknet jeg midt på natten med sinnsyke kramper, opp og strekke! Har ikke glemt dem siden,og har ikke plagdes flere gang med det heller (bank i bordet..) Jeg tar endel jerntilskudd,og føler det har hjulpet en stund, men er for tiden veldig trøtt igjen.. kan kanskje ha litt med det grå og triste været vi har her for tiden.. Vi har gjort de største investeringene, med tanke på at vi har en fra før, og i går var jeg på loftet og sorterte litt i de små,små klærne, det var rart så nå skal jeg begynne å vaske og gjøre sykehusbag klart og sånt, strax-hvert-øyeblikk..
nr13imagen Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Jo da, jeg venter barn nr 13. Har 12 fødsler bak meg . Har 9 gutter og 3 jenter , så venter vi ei jente nå. Alle barna har samme far da ). Eldstemann blir 22 i juni , og yngstejenta 4 i okt.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 nr13imagen! Nå ble jeg faktisk misunnelig. Hehe. Vi har prøvd så mange år å bli gravid. Bærer nå vår første. Min mann sier vi skal ha 7 barn =) Det er den store drømmen =) Jeg har termin den 18. ja. Formen, ja den formen er ganske vanskelig å snakke om. Når folk spør hvordan det går, så svarer jeg kjempefint =) For det gjør jo det! Har aldri vært så lykkelig i hele mit liv! Men jeg slet med ekstremkvalme i over 4 mnd. Og jeg fikk bekkenløsning da jeg var 8 uker på vei. Så det har vært en tong vei å gå for å komme meg hit jeg er i dag. Jeg trodde at bare jeg klarte å bli gravid, kom verden til og bli helt rosenrød og blomstrete Hehe. Det ble den jo da ikke helt... Ellers så har jeg hatt mye mensmurringer, og MYE nedpress de siste ukene. Var hos jordmor i går, og da viser det seg at hodet er helt festet. Så det er bra =) Jeg er superklar!!! Juhuu. Nå ligger jeg på sofaen og ser på tv, mens jeg er her på bim og leser alle mulige tråder om alt mulig rart =) Dette er en helt vanlig dag for meg. Og jeg stortrives må jeg innrømme. Jeg kjenner jenta mi sparke, og mannen min har laget middag til meg som står klar i kjøleskapet. Og om noen få uker får jeg endelig møte mirakelet våres. Nei, livet er deilig dere! Til tross for plager som følger en graviditet =)
Påanigen :) Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. mai 2010 Så hyggelig å ha med så mange i innspurten da. 13 barn er jommen ikke værst! Tenker det er mye logistikk. Selv har jeg to stebarn som bor hos oss annenhver uke, og synes det er mye jobb bare det. Jeg har akkurat vært på svangerskapskontroll og fått vite at hodet er helt festet og jeg skal inn til Riksen for estimering av størrelsen til jenta vår i forhold til bekkenet mitt. Vi er en familie med store barn, og jeg har hatt noe høyt blosukker de siste gangene, så jeg er også latent for svangerskapsdiabetes. Så mulig jeg kommer til å bli satt i gang før termin. Ellers så har jeg vannvittig mye nedpress idag - kjenner at hun presser seg ned i bekkenet, ganske spesiell følelse.
Emr82 Termin 15.Juni:) Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Hei. hiver meg med. Har termin 15 Juni. Har vært i superform i hele svangerskapet. Ble gravid ved hjelp av IVF, så føler det har vært et laaaangt svangerskap. men nå begynner tiden og gå fort:) Vi har holdt på med renovering av et flott hus vi har arvet. Blir så bra! men nå er det innspurt med oppussing og jeg greier ikke henge med lenger....:/ Har så sinnsyke store klaser med åreknuter inntill kjønnsleppene og øverst på lårene, står jeg for mye så får jeg en brennende smerte fra de. Bekkenet er blitt kranglete (hadde ikke det med førstemann. Han er seks år gammel) så sliter om natta nå... Gleder meg til å få kroppen min tilbake:) og kose med babyen! De sier det ser rosa ut denne gangen. Sønnen min vil ikke ha lillesøster sier han. men begynner å bli på gli:) Vi er spent på om vi kommer oss inn i nyhuset til babyen kommer. vi har som mål til Pinsa. Jeg har ingenting klart der vi sover nå.... men jeg har vasket gamle klær og kjøpt inn litt bittesmåklær. Vogna er bestillt og kommer 1. Juni. men det er hektiske dager:) Skal bli er herlig sommer:)
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 hei på dere, jeg har termin 10. juni med min jente, som er nr.2, har også en gutt på 22 mnd. Har hatt det stort sett bra hele veien, men nå begynner jeg å bli sliten. Har hatt noe høyt blodtrykk, med kontroller hver uke så det er litt slitsomt, men må vel til. for 2 uker siden flyttet vi inn i nykjøpt leilighet og det har vel heller ikke hjulpet på stressfaktoren, så på ul forrige uke fikk vi beskjed om at babyen var litt under snitt og at jeg må hvile mer! Jo takk, jeg prøver, men ikke lett med min skjønne gutt flyvende rundt, en leilighet som fremdeles er full av pappesker og babyklær som ikke er vasket...jaja, hun kommer når hun kommer, og min mamma kommer snart på 2 ukers besøk så da får jeg vel litt hjelp ;-) Lykke til siste ukene!
memather Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Hei Jeg har termin 10. juni, og føler meg VELDIG klar! Svangerskapet har vært vanskelig, av en eller annen grunn fikk jeg så fryktelig angst for å miste helt fra starten, og den frykta har sittet veldig dypt. Jeg har hatt flere angstanfall, der jeg har vært overbevist om at noe har vært galt, men det har aldri stemt, takk Gud for det!! Selv om at jeg har slitt en del fysisk (har feks hatt bekkenløsning siden ca 16. uke), så kan ingen av disse plagene sammenlignes med angsten. Heldigvis har angsten minsket de siste månedene, og frykta setter sjeldnere og sjeldnere inn. Nå er jeg ganske trygg på at alt kommer til å gå bra. Litt av roten til frykten tror jeg ligger i at jeg har noen bekjente som mistet babyen ved fødselen, og det har skapt en frykt tror jeg.. Jeg hadde en fryktelig ekkel episode der jeg ble sendt fra legevakta til kvinneklinikken fordi turnuslegen der påstod at fosteret hadde en puls på 70 slag i minuttet. Jeg måtte selv kjøre den 45 min. lange veien klokka 3 på natten, mens frykten for det verste økte. Heldigvis var legen bare helt treig, og hadde funnet min puls, ikke babyens! Men grusom opplevelse... Ellers er det tre eksamener og en hjemmeeksamen før termin, så har nok å tenke på! Gleder meg over alt til babyen kommer!! <3 <3
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Hei, jeg har temin 6. juni og venter en liten jente som er vår første. Jeg har vært plaget en god del av bekkenløsning, migrene, leggkramper og kvalme. De siste ukene har jeg hatt det ganske bra. Ingen migrene og bekkenet ble mye bedre etter hodet festet seg. Jeg jobber 75% (25% sykemeldt) og det er slitsomt, så jeg gleder meg masse til permisjonen som starter 12. mai. Sover 1-2 timer når jeg kommer hjem fra jobb og noen dager er allt et slit, men legen ville ikke gi meg mer sykemelding. Det meste er kjøpt in, men inget er vasket eller pakket op. Håper hun venter med at komme til dagene rundt til termin, så jeg rekker å få allt klart og hentet litt overskudd.
ma:) Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Så kjekt med så mange i innspurten. Jeg har termin 14. juni. Hadde over to mnd liggende med kvalme i starten av svangerskapet. Stort sett klart å holde det i sjakk etterpå ved å jobbe litt mindre og fått mye hvile. Hatt en del problemer med ryggen tidligere, men helt til nylig har jeg vært heldig og ikke hatt for mye problemer med den. Den siste uka har den derimot blitt verre. Fikk vekk toppen av smertene hos fysio i går, så sov noe bedre i natt, men kan ikke regne med at det blir helt bra før etter fødsel. Ellers må jeg si at jeg virkelig er glad at jeg har sluppet bekkenløsning. Syns liksom det er stress nå når jeg må gå seinere og den store magen gjør at bekkenet er vondt. Men har jo ingenting å klage på, så skal i alle fall ikke sutre av den grunn. Gleder meg masse til å få jenta i magen ut, selv om selve fødselen ikke akkurat er noe jeg ser fram til. Det er første baby her i huset og det gjenstår bare noen få småting som skal kjøpes inn. I gang med klesvask, men litt igjen. Også noen av de store tingene som må hentes fra andre steder og skrus sammen. Skal nok få alt klart. Regner egentlig med at jeg må gå minst til termin og gjerne over. I dag har vi forresten vært ute og pappaen har fått velge kosedyr til henne. Ikke at hun trenger det med en gang, men er jo kos. Ble en deilig liten sau
T#3 Skrevet 6. mai 2010 #17 Skrevet 6. mai 2010 Termin 13 juni og har ett ord for å beskrive følelsen jeg sitter med om dagen: UTÅLMODIG! Det meste er klart, bortsett fra bilstol, som kommer neste uke. Har hatt høyt BT siste 3 mnd og vært 50% SM pga dette. Ellers helt grei form. Kos dere videre alle sammen!
Vimse + gullene Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har termin 05 juni og er ikke helt klar til å få baby enda. Begynner å bli tungt, jeg er trøtt og bekkenet/rygg sier nei til trim og turer. Men jeg har jobbet 100% hele tiden og nå er det mest plagsomme senebetennelse i håndleddene fra pc siden det er så travelt om dagen. Fy meg sitte inne på forumet, men klarer ikke la være Tror jeg har vært nokså heldig med svangerskapet, bortsett fra en fæl kvalme 4 første mnd og litt ryggvondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå