Gå til innhold

Hva spiser deres 1 åring på brødskiven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min liker bare banan. Vil ikke ha kaviar, leverpostei, ost, smøreost eller skinke. Kun banan som har blitt godtatt av hva vi har prøvd til nå. Trenger litt tips til barnevennlig pålegg, da vi merker at banan heller ikke er så spennende lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattera mi spiser bare nugatti. Eneste hu liker på brødmat.

Blir litt grisete da :0)

Skrevet

Ok, helt greit for meg at du gir ungen din nugatti på brødskiven, og min kan sikkert få det en sjelden gang litt senere, men akkurat nå vil jeg ikke venne han til så søte pålegg på brødskiven. Så ikke nugatti, syltetøy, brunost, prim eller slike ting :) HI

Skrevet

Min spiser.leverpostei,baconost,skinkeost,brunost,prim,hvitost.

Skrevet

Min spiser leverpostei, smør, sukkerfritt jordbærsyltetøy.

Skrevet

Gutten min elske fiskepålegg :) Å særlig dn laks med sitronpepper fra stabburet, makrell i tomat og fiskekaka ;) Bruke kjøpe de singelpakkan med laksepålegg, makrell og leverpostei - med å variere daglig vare de pakkan nån uker ;)

Ellers får han det aller meste, men prøve unngå nugatti og prim osv da :)

Skrevet

mine barn elsker makrell i tomat, dette lukter forferdelig men det får en leve med så lenge de elsker det :-)

Skrevet

mine har spist alt fra de begynte å spise brødskiver i 8 mnd alder.

Minste er ikke noe glad i syltetøy, og det merket jeg fort.

prøvd eple, skrap eple med sje på brødskiva. Blir nesten som syltetøy det da.

Hvorfor ikke prim innimellom? ja, vet at det er endel sukker, men det kan vel ikke skade, det viktigste er vel å få mat i barnet?

Skal være enig i at nugatti ikke er hverdagspålegg.

Skrevet

For tiden vil han kun ha prim. Evt brun/hvitost, men den blir som oftest plukket av. Greit nok det hvis han spiser skiva etterpå, men det skjer ikke alltid.

Innimellom spiser han også smøreost og leverpostei. Makrell i tomat har han ikke villet ha på lenge.

Jeg har INGEN problem med å gi prim og brunost så lenge det betyr at han spiser. Han har nemlig vært svært småspist tidligere, der det omtrent ikke har vært mulig å få i han mat i det hele tatt. Og det mener jeg er verre enn at han får litt prim på en brødskive.

Men man må vel ha vært borti og erfart situasjonen før man innser at det ikke er så nøye hva de spiser bare de spiser i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er ingen sukkerfanatiker og jeg gir barna mine sukker en gang i mellom. Men jeg ønsker at han skal like mat, som ikke er søt i første omgang. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...