Gå til innhold

Tassens første legevakt besøk..


lissiliz❤tassen❤lillesøster

Anbefalte innlegg

I går hadde han feber, og sov for det meste av dagen. Spiste ikke noe, men drakk bra med mme. Tenkte det var tenner. Så var lite beskymret for noe annet.

 

I dag til morningen spiste han bra med grøt, han var fin i formen. Han var litt snørrete.

Han begynte å hoste veldig, stygg hoste. Ble tettere i pusten, hostet mer.

Så tenkte jeg at jeg får ringe legevakten å høre hva jeg skal gjøre, de sa jeg måtte komme.

 

På legevakten ble tempen målt var ikke høy, blodprøve i fingeren ble tatt(gråt ikke, hehe så flink). Fant ut at han hadde virus i kroppen. (hehe det er vel det de alltid sier om de ikke finner noe)

 

Han ble veldig tett, så de valgte å gi han oksygen/adrenalin (vamaskemmm bmm med noe greier for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver igjen, hang seg opp her....

 

Var en maske med noe greier for å "åpne opp i pusten". Han satt helt rolig, helt til vi nesten var ferdig, da skrek han til. Legen sa det var en reaksjon på adrenalinet.

 

Så nå har han sovet siden 21. Han våknet litt i stad, ga ny bleie parasett, og pysj. sovnet før bleia kom av, så er kjempe slapp.

 

Ja ja nå får vi bare se hvordan det går, legen sa vi måtte komme med en gang om han ble tett igjen, sa måtte han få mer adrenalin.

 

Stakkars tassen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til tassen. Her er og knerten syk, men bare litt forkjølelse med tett nese og hoste, så slipper forhåpentligvis legevakt.

Men godt de fikk ordnet opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa Tassen :( Det er så fælt når de søte små ikke har det bra!

Håper han ikke tettner til igjen og at dere slipper mer lege styr..

Masse god bedring, hold oss oppdatert på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Formen er litt bedre i dag, heldigvis. Han ble veldig tett i stad, men ga han hostesaft (noe legevakten ikke anbefalte for barn under 1 år, men jeg kjøpte da legen sa jeg skulle spørre etter det). Det hjalp.

 

Får virkelig håpe vi slipper flere besøk ja. Parasetten tok feberen. Liker ikke å gi han så mye rart i kroppen, så han må se å bli frisk.

 

Heldigvis får han i seg mye mme, vann, og sutter på kavringen. Litt grønsakspure har han også fått i seg, så det er jo supert!

 

God bedring til knerten! Uff er virkelig vondt for mamma hjerte når de er syke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Lille tassen da! Godt at det er hjelp å få hvertfall. Men å gi adrenalin til han for pusten - skulle ikke tro han ble så trøtt da, mer oppkavet? Eller? Når det er sagt, er det jo bare godt at tassen får sove. Det er den beste medisin og forhåpentligvis sover han skiten av seg.

Ikke vær bekymret for å gi han paracet. Dersom han har ubehag er det mye bedre for han å få det litt lettere med det enn at han skal slite med feber og merkbart ubehag i kroppen. Dosen er jo tilpasset kroppen til de små.

Godt han får i seg mye væske og endel mat også. Hjelper jo på det.

 

God bedring til dere! Håper dere får en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HUn sa at enten ble han hyper eller slapp. Var jo helt rolig når han fikk det lenge, men så plutselig ble han helt gal. Hun sa da" dette er en reakjon". Men så satt vi han i bilen på vei hjem og sov lenge.

 

Har gitt han parasett hver dag nå. Det er jo ikke farlig i de dosene. Er bare det at jeg aldri har likt slikt selv.

 

I dag er formen ganske god, men hosten og pusten er ikke bra. hostesaften hjelper en stund, så det er bra.

 

Litt grøt og brødskive i dag, men masse mme! og vann

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...