Gå til innhold

Hvor mange i november klubben som venter tvillinger da?


osima venter 2 små

Anbefalte innlegg

Så det er ganske mange i oktober klubben, så morro å se her og. Kanskje ikke alle som har vært på ultralyd enda og vet da :-)

 

Jeg venter eneggede tvillinger, spennende og urovekkende på en gang. Mange rare tanker og mye mer bekymringer synes jeg.

 

Og lurer på overgangen fra 2 barn til 4 barn da..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toeggeda tvillinger her. Termin 11.11.

Har også to fra før, på 9 og 12. Så den lille etterpåklatten ble litt mer enn planlagt kan man si;-)

Mange bekymringer og tanker, (men det hadde jeg med bare en i magen og.)

Gleder oss veldig, men med alle bekymringene for hva som kan skje i svangerskapet, kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å se for meg at jeg faktisk skal bli tvillingmamma. Så innimellom kommer jeg på at kanskje jeg skulle bekymre meg litt for hvordan jeg/vi faktisk skal håndtere TO spedbarn. :-o Er sikkert kjempenaiv, som tenker at det går så bra så, hvis bare alt går bra mens de er i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at hvis alt bare går bra imens de er i magen så skal vi klare det meste når de kommer ut. Har to jenter fra før på 4 og 6 år, men føles ut som en evighet siden de var babyer..hehe..

 

Har du tett oppfølging? Jeg har ultralyd hver 2 uke nå, og så hver uke etter uke 20 siden de deler sekk og morkake, så er glad jeg blir tett fulgt opp. Er så redd for at den ene skal ta næring og blod fra den andre, så lever litt for hver kontroll kjennes det ut som.

 

Jeg blir satt i gang 3 uker før sa legen, så blir rundt 12 oktober de kommer da.

 

Har dere fått vite kjønn enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får god oppfølging. Har hatt en ekstra ultralyd på Haukeland, og reiser opp igjen i uke 22 for en til. Da for å sjekke bl. a hjertet. Har et barn fra før som er født med hjertefeil, så det er betryggende at de gjør alt de kan for å se at dette går bra.(hjertefeil og downs ses også ofte sammen, så nok en bekymring. Men nakkefold og nesebein så fint ut). I tillegg har jeg den ordinære ultralyden i uke 18 på lokalsykehuset, hvor jeg deretter vil komme inn på regelmessig til kontroll og UL.

Vet foreløbig ikke kjønn (etter 4 UL :-( ), men håper jeg får vite det neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får ekstra oppfølging med hjerte. Har det gått bra med barnet du har fra før med hjertefeil?

 

Vi fikk også se nakkefold og nesebein, og foreløpig strømmet det blod gjennom som det skulle i hjertet, så håper alt enda er bra til neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i uke 7, og da fikk vi beskjed om at vi sansynligvis ventet tvillinger, to eggede. Den ene lå så bak den andre, at det var vanskelig å se om det var den ene vi så hele tiden eller to, men hun mente det var to. Er så spent og se, skal tilbake nå på mandag. Klarer ikke helt å roe meg ned med tanken på at der er to før jeg får se det på nytt. Har termin 20 nov. Jeg har et barn på tre år fra før av og vi gleder oss til familieforøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende MFM*C-80 :-) Hos oss så han det tydelig med en gang i uke 7, og vi så det også veldig godt. Men er sikkert forskjell på eneggede og toeggede hvordan de ligger.

 

Si fra hvordan det går da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå har jeg vert på ultralyd med blanede følelser. Der var et friskt fint barn og en fostersekk hvor fostret hadde stoppet opp. Så der hadde vært tvillinger, men bare den ene har overlevd. Er jo litt skuffet for jeg hadde gledet meg til tvillingene, men selfølgelig også glad for at jeg er gravid og har et barn å se frem til. Nå er det bare å vente på at naturen skal gå sin gang. Legen sa jeg kom sikkert til å blø litt når den andre fostersekken løsnet, men at det var helt ufalig for det friske barnet.

Er foresten meg MFM*C-80, men jeg har byttet nick. Lykke til vidre med tvillingene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg når jeg ventet første jenta mi, hun hadde vært toeegget tvilling, men mistet den ene veldig tidlig ved blødning og smerte. Fikk ultralyd, og da så de en tom sekk, men en frisk baby igjen heldigvis. Men, da visste vi jo ikke at det hadde vært to der da fra før da.

 

Forstår at du synes det er trist du mistet den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...