Mille & lillegutt Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Har ikke termin før i juli, men har begynt å tenke litt på fødselen.. Er det noen som har erfaring med å føde i vann?
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Hallo, Jeg fødte i vann sist -og synes det var en veldig flott opplevelse! Klart det var vondt (!!!) men jeg tror allikevel at smertene var "snillere" ved å være i vannet... kroppen slappet mer av Håper på å kunne føde i vann denne gangen også! Hvis alt går etter "planen" da ;o) Når i juli har du termin? Jeg har 28.juli. Klem fra DD
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Har tenkt på det samme selv faktisk Vil iallefall prøve vann som smertelindring og om jeg liker det og at det hjelper vil jeg også føde i vann tror jeg Høres iallefall ganske mye mer behagelig ut
Mille & lillegutt Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2010 Jeg synes også det høres mer behagelig ut :-) Har termin 23/7 :-)
Tingellling Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har ikke født i vann, men var i badekaret fram til pressing med nummer to. (Fikk ikke lov til å føde i vannet pga stor blødning ved første fødsel). Mannen dusjet meg mye på ryggen, og jeg syntes det var veldig god smertelindring i det. Jeg fødte en veldig stor gutt, og klarte meg fint uten noen annen smertelindring. Skal be om badekar denne gangen også.
Sjokolademonster Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Fødte i vann sist, men har flyttet og her tilbyr de kun vann som smertelindring først og så må man opp av karet når man skal presse ut babyen.. det vet jeg ikke om jeg orker mens jeg har pressrier (å gå ut av karet altså), så gruer meg litt til "tørrfødsel". Anbefaler på det sterkeste å føde i vann der de tilbyr dette. Er visst slik at jm må ha utdannelse/kurs eller noe greier for å ta imot i vann..
fresh Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 jaaa, gjør det Jeg gjorde det sist, og kommer til å gjøre det igjen så lenge vannet ikke går og er grumsete (da får man ikke lov, hvertfall ikke på sus). sist kom jeg inn med 7cm åpning, fikk klyster (det må du ha hvis du skal føde i vann), og hoppet i vannet etterpå. Var helt fantastisk, lå der til babyen kom på magen min, uten annen form for smertelindring. Jeg fikk kun lov å ligge på ryggen, slik at jordmor hadde kontroll, det var vondt i halebeinet, siden det trykker ganske hardt der, og i tilegg lå jeg jo i et hardt badekar. Så jeg vil anbefale deg å brette et håndkle under der slik at du ikke får så vondt. Jeg hadde smerter i halebenet i 2mnd etterpå-det var litt drit da...Men ellers, helt perfekt-og absolutt til å anbefale
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Ja lurte litt på det der å føde i vann og når man presser så kommer det ut avføring også :/ Ikke akkurat så delikat å bade med avføring liksom Men om man får klyster så er jo den saken grei
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Jeg lå i badekaret i to timer under forrige fødsel. Jeg syntes det var fint med tente stearinlys og samboeren min gav meg massasje på ryggen. Det var riktignok to ganske vonde timer i mitt liv men det hadde sikkert ikke vært bedre om jeg lå i en seng med det ... Jeg måtte gå ut av badekaret da jordmoren min sa at babyen begynte å bli sliten og pulsen ble svakere.. det er ikke så uvanlig når mor ligger i varmt vann at babyen ble påvirket. Det gikk ikke lang tid fra jeg kom opp av badekaret før jeg tryglet om epidural, så det kan hende at vannet hadde vært en god smertelindring videre om jeg hadde fått ligge der lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå