tereseee 2pp Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Vet ikke om det er jeg som overreagerer, men jeg synes ikke svigerforeldrene mine tar noe del i at det kommer ett barnebarn snart. Jo, vi fikk penger til vogn, men det ble sagt "broren din fikk også det, så da må du også få" til sambo.. Svigerfar sa tidligere at han hadde jo 3 barnebarn fra før, så da trengte de jo ikke flere.. Mine foreldre er helt i 100! Er deres første barnebarn, mamma handler inn ting, fikser så hun har ting klart til at vi skal komme å besøke hun og pappa. Vasker babyklær, ringer for å høre hvordan det går. Vil være med til jordmor osv osv. Fra mine svigerforeldre hører jeg ingenting, bortsett fra når vi er der. Da får jeg beskjed om å spise mere. Føler ikke de tar noe del i at de kommer ett barnebarn til om en mnd, for de har jo allerede tre fra før. Merker dette irriterer meg, og synes litt synd i sambo, for han føler nok også på det. En dag sa han "mine foreldre gjør jo ingenting til at den lille skal komme". De kommer heller aldri på besøk, er bestandig vi som drar dit, men nå merker jeg at jeg er ikke så lysten på å dra dit så ofte lengre.. Er det flere som har det slikt?
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Det hørtes jo litt trist ut. Om det er noen trøst så er faren min også sånn. Litt sånn" jaja, har registrert at du er gravid og ferdig med det..." Men det endret seg så fort barnet var ute. Kanhende det blir sånn hos dere også? Faren min var hvertfall førstemann på sykehuset etter fødselen, kjøpte babyklær til den store gullmedalje og helt gele i knæra da han fikk mate babyen for første gang osv. Håper det bedrer seg hos dere også, ellers er det jo bare trist....Men husk at det er DE som går glipp av noe.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Med første så var det stor ståhei fra begge kanter, jeg fikk vogn og klær og utstyr flere mnd før han kom til verden, men nå med andre mann så er det ikke så veldig mye woohoo. Vi har mått kjøpe alt selv ( hadde solgt og gitt bort alt for vi skulle ikke ha flere). De har liksom registrert at jeg er gravid, nå gleder mamma seg bare til ho får tilbake "venninna" si og svigermor er ikke så trygg på små babyer, så ho er mere opptatt av 1 mann. De syns det er veldig hyggelig, men ikke noe sånn som med første mann... Syns det er litt rart, for vi har nesten ingen jenter i familien og nå kommer det ei litta tulle, og svigers har bare en sønn, så de skal være glad de får barnebarn i det hele tatt. Virker som de er mere opptatt av bikjene til søskenbarnet til sambo...merkelige skruer egentlig, men blir nok noe annet når ho kommer... Håper virkelig det endrer seg etter at nurket kommer...
FruBoger fødeklar Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Mine svigers er skilte, så det er ikke så ofte vi ser faren til sambo. Men han hjelper til med oppussingen og spør hvordan ting går, det er koselig. Vet han kommer til å juble når ungen kommer - vet ikke at det blir gutt - og har bare jentebarnebarn fra før. Svigemor vet jeg jobber mye, og jeg er ofte irritert på ho av en eller annen grunn.Ho er litt masete, kravstor og litt som en stor unge du må varte opp - føler jeg:P. Blir så lett såret osvosv,slitsomt. Treg og rotete. Men når jeg først snakkermed henne er alt bra,hehe..merkelig det der! Men iforhold til mine foreldre føler jeg at de ikke bidrar stort egentlig,mamma kjøper vogn, bilsete, utstyr, klær..you name it! Sender over penger så"vi har" og sparer på konto til dem. slik er det nå...
2xrosa<3 blå i magen<3 Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 uff,det høres trist ut ja,men som hun sier i innlegget over her,kan jo hende det forandrer seg når babyen blir født? Mine svigerforeldre er skilt,og svigermor er verdens hyggeligste. Hun gleder seg masse og kommer stadig vekk med små babyklær og strikker og er veldig engasjert. Svigerfar derimot snakker aldri om det kommende barnebarnet. Spør aldri om hvordan det går eller engasjerer seg ikke i det hele tatt. Men regner med at det blir anderledes når babyen blir født faktisk. Grunnen er at jeg har ei datter på 3 år fra ett tidligere forhold som han faktisk er veldig glad i,og som han engasjerer seg masse i:) Noe jeg er veldig glad for. Regner derfor med at når hans eget barnebarn kommer,så blir det kjempestas:) Tror bare noen ikke klarer å være så engasjerte når babyen faktisk ligger inne i magen. At det ikke blir virkelig før de kan se og holde den lille og nytte bånd til den:) Så tror og håper svigerforeldrene dine kommer til å bli kjempeglade og engasjerte når den lille faktisk er ute:)
mammatør Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Mine svigers er veldig involvert, især svigermor. Det kan bli litt mye av det gode noen ganger.. Nå har de heldigvis vært på ferie i fire dager så da har jeg ikke hørt noe. Ellers så ringer hun nesten hver dag og det blir litt voldsomt syntes jeg. Men hun mener godt og jeg prøver å fokusere på det.
fastelavens_bolla! Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 her er det ganske motsatt egentlig. svigers er helt i hundre. mens mine egne er ikke på langt nær så gira. min egen far vil i tilegg slippe å bli kaldt bestefar eller morfar.
LittLykkelig Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Svigermor er ALTFOR involvert! Blir mest masete synes jeg.. Mine egne foreldre er mer avmålte slik som du beskriver dine svigerforeldre. Tror det har litt mer personlighet å gjøre, og kanskje de ikke vil glede seg før barnet er kommet trygt til verden. Min egen far klarte ikke forholde seg til ultralydbildet engang, men tror bestemt han blir ivrig når barnet kommer ut. Det var i allefall slik med hans første barnebarn De er jo fra en annen generasjon og forholder seg kanskje ikke like emosjonelt til selve graviditeten. Ble i allefall skuffet over reaksjonene deres når jeg sa at jeg var gravid. Det var "oi! ja men det er enda såpass tidlig, mye kan skje." Men nå når det nærmer seg fødsel har de blitt litt mer involvert. Så ikke ta deg nær av det, det går mest sannsynlig over i begeistring Og gjør det ikke det, så kan du jo snakke med dem om hvordan du føler det..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Har kjempeflotte svigerforeldre. De har ikke kjøpt så mye til den jenta vi har og heller ikke kjøpt noe til den vi venter. De spør ikke så mye, men jeg vet at de bryr seg veldig og gleder seg. De er super med jenta vår og gleder seg til å sitte barnevakt på begge når gutten også kommer. Når jenta vår er der får hun 100% oppmerksomhet og det teller mye mere enn ting synes jeg! Det er vel en grunn til at hun er farfarjente
Ccathrine Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 unnskyld for at jeg må le litt, men her er det stikk motsatt. Her er det mine foreldre som er helt fraværende, å jeg synst det egentli er ganske godt at de ikke stresser. Først idag begynte mamma og spørre om termindato og regnet som en gal for når kunne dette trolle blitt laget (11dager på overtid). Men jeg skjønner godt at du blir litt skuffet. Virker som det er ditt første barn. Dette er mitt første, å det er første barnebarnet til mine svigerforeldre. Å min svigermor oppfører seg som din mor. Men jeg må si at jeg og sambo er litt slitne av henne. Virker som hun gleder seg for alle besteforeldrene. Dette er mamma og pappas barnebarn nr 4, å de tar det helt med ro stresser ikke eller noe. Det jeg tror din svigerfar mente var at han har 3 barnebarn ifra før så det gjør ikke han noe at det ikke kommer flere. Akkuratt som min mor sa at "jeg har 3 herlige skjønne barnebarn, men det skader jo ikke med noen til". Jeg tror de kommer til å ta sin del når barnet kommer:) Det vet jeg at mine foreldre gjør:D
fresh Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 skjønner godt at du er skoffa, og det er trist Men kansje det blir bedre når den lille faktisk er ute av magen? Mine svigers er helt supre. Dette er barnebarn nr.5, og vi har fått vogn og vugge, og svigermor handler det vi mangler, og strikker det jeg bestiller Føler oss heldige
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 tror jeg har verdens beste svigers svigermor har handlet masse baby klær,å i går fikk jeg pakke i posten med klær til meg svigerfar hjelper til med som må gjørest her hjemme. men, de bor i nord norge, så det blir for det meste økonomisk hjelp. mine foreldre er skilt, men min mor har ny mann. de er kjempe intr,. i babyen i magen. jeg har en gutt på 6 år fra før. ingen maser for mye, men alle stiller opp så godt de kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå