Gå til innhold

Snuing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag og fikk bekreftet at fosteret ligger i seteleie, skal derfor inn på sykehuset over helga så de snur henne manuelt. Noen som har erfaringer med dette? Er 36+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre, men fortell gjerne når du har vært der. Er litt nyskjerrig på hvordan det foregår...

 

Hørte at de har en lege på riksen som er helt rå på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kjerringråd er å legge strykebrettet(eller ei plate) på sengegavelen og ned på madrassen i senga, legg deg oppå brettet med rumpa høyt i 30 minutter to ggr om dagen, etter noen få ganger snur barnet seg selv........har hørt om to som det virka på.....men søstera mi fikk barnet snudd på sykehuset, da det ikke virket på henne. Det var en kjempeflink lege, og det var helt greit, ikke vondt for henne. Gutten var bestemt på sete fødsel, og snudde seg igjen rett før fødselen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt et kjerringråd om å krype rundt på gulvet også, men med en kraftig bekkenløsnng og en baby i magen som henger over bekkenet så klarer jeg ikke gjennomføre dette nå. Men de vet vel hva de driver med på sykehuset også :) håper bekkenet er bredt nok til setefødsel i verste fall (skal ta røntgen), er ikke noe gira på keisersnitt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min lå i seteleie i størstedelen av svangerskapet. Jeg prøvde ALT av kjerringråd,akupunktur,moxabehandling og til slutt vendingsforsøk, men han hadde bestemt seg... Nå skal det sies at jeg hadde veldig liten mage og det ble etterhvert fysisk umulig for han å snu seg tror jeg. De som prøvde å vende han trodde først det skulle gå greit for de kunne få ganske godt "tak" i han, men det viste seg ganske fort at han ikke var snuvillig. De prøvde 4 ganger, men da fikk det være nok. Det er ikke særlig behagelig og en vil ikke stresse barnet for mye. De sa at noen barn hjalp litt til på en måte, og sparket seg rundt, men min lille stabeis strittet imot alt han kunne.

For min del valgte jeg å ta planlagt keisersnitt og er kjempefornøyd med det. Er nå gravid igjen, jenta ligger med hodet ned, og jeg skal prøve en "skikkelig" fødsel for første gang :-)

 

Lykke til uansett hva som skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...