Gå til innhold

Seteleie uke 37+3 andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På legekontrollen på mandag ble mistanken min om seteleie konstantert. Da var jeg 37+1, og ble henvist til SUS for kontroll. Skal dit i morgen...... gruer meg noe helt enormt. Aner ikke hva som skal skje..... Har ikke lyst til at de forsøker snuing, eller at det blir keisersnitt....... Har også lite lyst til å føde i sete..... Har lyst på en helt normal fødsel! Hadde en "komplisert" fødsel sist, ble igangsatt, måtte ligge med CTG nesten hele fødselen og endte opp med epidural.

Andre som har unger som sitter i seteleie så sent??? Hva gjør dere? Hva tenker dere om snuing, keisersnitt eller fødsel i sete........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk samme beskjed i går jeg også - 37 uker. Har ultralyd til uken og vi får vel bare se hva som skjer fremover. Jeg hadde også håpet på en mer "rolig" fødsel denne gangen - men dette beviser vel nok engang at å tro at man kan ta kontroll over kroppen - er en tapt sak:) Jeg forsøker nå å stresse minst mulig og skal høre på sykeshuset hva de sier og ennå er det jo mulighet for at den snur seg før fødselen.

Lykke til:)

Skrevet

Her er det seteleie /mulig fotleie nå...Er 39 uker på fredag. Skal ha keisersnitt på mandag ene og alene fordi jeg ikke ville være med på snuingsforsøk når navlestrengen ligger rundt halsen. Noe i meg ropte NEI. Ikke stas og ta ks , men samtidig er det nok den beste forløsningsmetoden for barnet og meg nå, når det er som det er.,Da er jeg igrunn takknemlig for at jeg får den hjelpen. Vaginal fødsel kommer ikke på tale nå som førstegangs fødende.

Prosedyrene ved ks er jo mer mor/ barn vennlige nå enn før så sant alt er bra.

Er det ikke "bedre" med et evt planlagt ks enn en harsardiøs fødsel og mulig haste snitt.? Du stiller jo med andre kriterier som har født før. Ta diskusjonen på sykehuset om for og imot......Snuing er jo også en omdiskutert prosedyre...Noen sykehus utfører det ikke lenger. Jeg vet også at snuing er viktig å kunne ved forløsning av tvillinger etc....Men tenkte med meg selv at dem fikk "øve" på noen andre enn meg!

Det går bra, spør bare og grav så du får den infoen du føler du mangler. Lengene bruker en fødselsveileder som heter ICD10, der er det bla avsnitt som tar opp kriterene for setefødsel fra side 171,

Og babyen kan jo i teorien snu seg enda!!!

Lykke til med valget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...