Gå til innhold

tyrkia juli 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sammen med vår datter på 1 1/2 år til tyrkia i sommer.

Jeg er litt redd for magesjau på henne.- er det noen som har gode tips til hva vi kan gjøre? ho er ikke spesielt glad i middagsglass...

Mvh Reiseklar småbarnsmor

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du redd for å få magesjau på henne? Vær nøye med hygienen og pass på så går det fint. Kjøp håndsprit og ta på hendene før måltider. Ikke kjøpe is som selges på gaten... Ta forhåndsregler så går det greit:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Min datter på tre har vært 8 ganger i Tyrkia... Og hun har ikke hatt magesjau, diare eller lignende noen ganger. Hun eter det meste, men all frukt og grønt vaskes godt med vann i springen. Vi spiser kun pinneis kjøpt på butikk, masse vannmelon er godt i varmen. Det er mange ulike yoghurtslag der, også noe som tyrkerne drikker mye av i varmen (og ellers) - Ayran, som er en slags drikkeyoghurt tror jeg. Syrlig og ganske godt.

Vi tar ofte med noen bokser leverpostei eller noe annet som er "kjent", men hun spiser all mat der nede uten problem altså. Brødene er ikke så gode at det gjør noe, så vi handler gjerne brød på bakerier eller velassorterte supermarkeder. Tyrkerne spiser mye loff, og den er god, men ikke mettende og spesielt sunn;)

Vann drikker man fra flaske selvfølgelig.

Forøvrig smaker matglassene der nede anderledes, og vårt barn likte dem bedre enn de vi får hjemme;)

Vi tok første turen da snupps var 8 mnd, og det har gått kjempefint! Anbefaler soldrakt der nede, det er gull å slippe å smøre så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...