Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man lufter godt/gjennomtrekk, er det da skadelig å stå å male møbler i et par timer med vannmaling?

Hva skal til for at fosteret kan ta skade av dette og hvilke skader kan det få av malingsgasser?

Og hva med innånding av fint pussestøv?

Noen med kunnskap om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi står selv på flyttefot så sjekket det opp for en stund tilbake. Du bør bruke en maling som er ok for gravide, feks Sens. Hvis det var meg så hadde jeg brukt maske til pussingen og malt alt ute for å være sikker.

Maling inneholder løsemidler og det er derfor du skal være forsiktig når du er gravid. Oljemaling bør du absolutt holde deg unna. Men Sens reklamerer jo nettopp med at den er ok også for barn og gravide pga innholdet ikke skal være skadelig.=O)

Skrevet

Enig i det Corneliuss sier. Men hva gjelder valg av maling generelt inne skal oljemaling være bedre fordi når den tørker så lukker den seg helt og avgir ingen avgasser/støv. Mens vannbasert maling ikke lukker seg og fortsetter å avgi gasser. Noe å tenke på til soverom, kanskje spes. barnerom.

Skrevet

Malebutikkene jeg spurte i sa som du sier i forhold til vanlig maling og oljemaling. Men mente at Sens uansett var beste alternativ - den er laget spesielt til barnerom, allergikere og gravide. De sa også at det tar veldig lang tid (uker) før oljemalingen er utluftet.

Gravide bør visst uansett ikke male med oljemaling selv og bør holde seg unna til det er helt luftet ut dersom man velger det til veggene. Men når det gjelder møbler så kan du jo ta de ut i det fine vårværet for maling så da får man jo dobbelt trygghet. =O)

Skrevet

Sens er et flott alternativ for alergikere ol, mennoen som har malt med den klager over at den farger av ved vasking.

Så hvis de får en flekk på veggen og vil vaske den av lir kluten også farget.

Jeg tipper dette skaper skjolder på veggen, men jeg har ikke spurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...